onsdag den 20. juni 2012

QR-koderne bygger bro mellem de digitale og de fysiske medier

Siden midten af maj har Jobzonen haft QR-koder på henvisningsannoncerne, som giver en ekstra dimension i jobsøgningen. Ved at scanne QR-koderne får jobsøgende mulighed for at se hele jobannoncen med det samme.

Det giver god mening at introducere QR-koder i henvisningsannoncerne, fordi de er med til at bygge bro mellem de digitale medier og de fysiske medier. Med udbredelsen af internettet er vi blevet vant til, at man stort set altid kan læse mere via et link. Den mulighed har man ikke i et fysisk medie som en avis, men det er det med QR-koden.
Udbredelsen af smartphones er stødt stigende, og med udbredelsen vil det også blive mere almindeligt at bruge QR-koder. Den seneste rapport om Elektronik i hjemmet fra Danmarks Statistik* viser, at hvert andet hjem i Danmark ejer en smartphone. Der er altså et stort potentiale i løsningen.

De første resultater viser stor interesse for løsningen

Henvisningsannoncerne med QR-koder åbner op for en helt ny målgruppe. Dem der har fulgt med i avisen på passiv vis, får nu mulighed for at gøre et aktivt valg. De viser en meget umiddelbar interesse for jobannoncen, når de scanner den, og interesserede jobsøgende er guld værd.

Der har som nævnt været QR-koder på henvisningsannoncerne siden midten af maj, og de foreløbige konklusioner er, at der har været stor interesse for produktet. QR-koderne er blevet scannet og interessen for henvisningsannoncerne er intakt.

Jobzonen fortsætter med at tilbyde QR-koder på henvisningsannoncerne, og der forventes at brugerne kan få stor gavn af produktet.

*http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2012/NR229.pdf


Læs mere her

tags: Danmark, internet, Danmarks Statistik, 2012, arbejdsliv, jobannonce, jobsøgende, arbejdsgiver,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar