fredag den 16. januar 2015

Uddannelse i salg er nøgle til succes for iværksætteren

Blended Learning nyt uddannelseskoncept
Uddannelse i salg er nøgle til succes for iværksætteren

Den gode idé gør det ikke alene. Den gode idé skal helst være solgt, inden den føres ud i livet og det forsømmer mange iværksættere. Ny udviklings–pakke sætter fokus på, hvordan iværksættere kan få fokus på salget.

Niels Jørgen Sørensen, projektleder i Firmaovertagelse, der med støtte fra EU rådgiver iværksættere om firmaovertagelser, er glad for fokus på, hvordan uddannelse i salg kan gøres mere tilgængeligt for iværksættere.

"Iværksættere står med den gode idé, udvikler den og så går det hele ofte i stå, fordi de ikke tager højde for salget. Ideen sælger jo sig selv, tror de. Iværksætteren mang–ler tid og ressourcer til at sætte sig ind i præmisserne for salget."

Blended Learning sætter fokus på salget
Direktør Thomas Ladegaard fra Svifnik A/S har været med til at udvikle et nyt koncept for salgstræning, der kombinerer en række nye læringsformer. Konceptet består af én kursusdag, en bog, en cd–rom og adgang til e–læring. Det egner sig særlig godt til travle mennesker, der ikke altid har tid og ressourcer til at træne i salg og salgsledel–se.

"Konceptet sikrer, at kursisten har adgang til uddannelse hver dag. Og netop iværks–ætteren har stærkt brug for de input i hverdagen og ikke kun på et todageskursus. Vi blander teknologi og indhold sammen til en altid tilgængelig form for uddannelse."

Tal dokumenterer behov for salgsfokus
En nylig undersøgelse* fra Vækstfonden af 38 iværksættervirksomheder viser, at ca. halvdelen havde dokumenteret succes. I de succesfulde virksomheder var godt 25 procent af kapitalen brugt til salg og markedsføring. 25 procent af iværksætterne måt–te lukke, og for dem var tallet kun 14 procent til salg og markedsføring.

"Tallene fra Vækstfonden viser med al tydelighed, at der er et behov for fokus på salg. Dem der sælger mest overlever. Men det skal være nemt, ellers er iværksætteren ikke interesseret i at bruge tid på det," understreger Thomas Ladegaard.

*Tal fra Vækstfondens rapport "Hvad skaber en succes en profil af højteknolgiske iværksættere".

Udviklingspakken består af:
Et leksikon om salg
Én kursusdag
En cd med gode råd og inspiration
Adgang til e–læring
Den koster 5.950 kr. eksklusiv moms.
 

Læs mere her

tags: markedsføring, uddannelse, EU, virksomhed, teknologi, moms, iværksættervirksomhed, projektleder,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar