søndag den 15. februar 2015

Ny efteruddannelse på nettet

Undervisningsministeriet har lukket og slukket for den populære merkonomuddannelse. Afløseren hedder Akademiuddannelserne.

I mere end 25 år har merkonomuddannelsen været synonym med efteruddannelse for ansatte i danske virksomheder. Merkonomuddannelsen færdiggør sidste hold her til sommer. Afløseren Akademiuddannelserne har allerede været på banen et par år, men er endnu ikke helt så bredt kendt som sin forgænger.

Linjerne på Akademiuddannelserne er f.eks.: Informationsteknologi, Innovation og produktionsoptimering, International handel og markedsføring, International transport og logistik, Kommunikation og formidling, Ledelse samt Økonomi og Ressourcestyring.

Et generelt skift i livsstil over de sidste 10 år har betydet, at rigtig mange danskere er online, og derfor er netbaseret læring en relevant mulighed for mange. Læringen er uafhængig af tid og sted, og den er indrettet efter de studerendes tid og behov.

Netau er Danmarks eneste udbyder af Akademiuddannelserne som fjernundervisning. "Det er en fleksibel mulighed for mennesker, der ønsker at udbygge deres kompetencer og få papir på det, men ikke har muligheden pga. familie, lang transport til uddannelsessteder, adresse i udlandet, skiftende arbejdstider eller stor rejseaktivitet på jobbet," siger sekretariatschef Poul Erik Sørensen fra Netau.

Henrik Andersen tager en uddannelse hos Netau: "Jeg har en teknisk baggrund, men arbejder nu som afdelingsleder. Derfor har jeg behov for nye kompetencer, og akademiuddannelsen hjælper mig i det job, jeg besidder i dag, fordi jeg får et basisindblik i nogle nye områder. Netbaseret uddannelse er min mulighed for videreuddannelse, for i mit job er der mange aktiviteter, der kommer og går – ofte i sidste øjeblik. Derfor har jeg brug for den fleksibilitet og frihed, netbaseret læring giver. Jeg synes også, jeg møder en bredere skare på nettet end i det almindelige klasseværelse, det er mennesker, jeg ikke ellers ville møde."

Uddannelserne er meget fleksibelt opbygget, og man kan normalt gennemføre hele uddannelsen på deltid på tre år eller bruge fagmodulerne som enkeltstående efteruddannelseskurser.

Nye kurser starter 5. september, og du kan læse mere om de netbaserede akademiuddannelser på www.netau.dk

– Netbaseret Akademi Uddannelse, Netau, der er et samarbejde mellem omkring 20 erhvervsskoler, er Danmarks eneste udbyder af akademiuddannelser på nettet. I øjeblikket tager 600 studerende en fleksibel efteruddannelse hos Netau, som løbende udvider sit udbud af uddannelser.

 

Læs mere her

tags: markedsføring, Danmark, uddannelse, udland, virksomhed, fleksibilitet, teknologi, klasseværelse, efteruddannelse, undervisning, fjernundervisning, Undervisningsministeriet, studerende, arbejdstid, livsstil,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar