søndag den 15. november 2015

Danske unge skal tages seriøst

Uddannelseskataloger til unge har i mange år haft karakter af oplistet information frem for inspirerende og relevant indhold til de unge. Det nye UddannelsesKatalog har vendt udviklingen.

"De unge har taget det nye tilbud til sig lynhurtigt, så behovet er der nu skal vi bare have uddannelsesinstitutionerne helt med", fortæller en af initiativtagerne til UK, Mikkel Kjerri fra M4M.

Pionerprojekt og kvote 2 point

UddannelsesKataloget (UK) startede for et par år siden som et pionerprojekt, der skulle hjælpe eleverne på de danske ungdomsuddannelser med at få overblik over det ofte uoverskuelige udbud af videregående uddannelser. I dag ligger UK til fri og gratis afbenyttelse overalt i Danmark.

Det udkommer tre gange årligt lige op til de datoer, hvor mange unge skal vælge uddannelse. UK bliver distribueret til alle landets uddannelsessteder, og er i dag ved at vokse til flere separate udgivelser, så det i fremtiden også vil omfatte tilbud om elevpladser, ungdomsuddannelser og naturligvis de videregående, der har været hovedfokus fra start.

UK giver den enkelte uddannelsesplads mulighed for at skabe et unikt og mere nuanceret univers, der gør det let at kende forskel på de enkelte uddannelsers styrker og svagheder – og UK mere læsevenligt:

"De unge kæmper først en mangeårig kamp ved eksamensbordene og siden med at skaffe de nødvendige kvote 2 point derfor synes vi, at deres valg skal tages alvorligt", uddyber Janich T. Sørensen, der sammen med Mikkel Kjerri står bag UK.

Landsdækkende service

Kommunikationsbureauet M4M lancerede UddannelsesKataloget, og konceptet blev blåstemplet, da mastodonterne fra Stibo Zone A/S indvilgede i at deltage i udgivelsen af det nye oplysningsmedie.

Danmarks eneste landsdækkende inspirationskatalog bliver distribueret til alle ungdomsuddannelser, og UK findes både online og i traditionelt papirformat. Det giver stor synergi. Mange af brugerne læser nemlig først kataloget, hvorefter de klikker sig ind på onlineudgaven, der rummer en lang række features, som ikke kan vises i papirversionen.

Det nyeste nummer af UddannelsesKataloget bliver i denne uge delt rundt i hele landet, og onlineudgaven er allerede nu tilgængelig på følgende webadresse:

http://www.uddannelseskataloget.dk/annoncer/UKmarts08–WEB.pdf
 

Læs mere her

tags: Danmark, uddannelse, uddannelsesinstitution, videregående uddannelse, kaffe,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar