onsdag den 23. maj 2012

Ram den rigtige kandidat ved at nå ud til et endnu større kandidatfelt

Få vist din annonce i mere end 100 aviser, og nå ud til et endnu større kandidatfelt.

Den aktivt jobsøgende opsøger selv jobannoncer på eksempelvis online jobportaler for at finde ledige jobs, men den attraktive passivt jobsøgende har et anderledes medieforbrug. Den passivt jobsøgende kan lokkes af et attraktivt jobtilbud, men han opsøger det ikke aktivt.

Med en henvisning i en af Jobzonens mere end 100 mediepartnere har du større mulighed for at ramme den passivt jobsøgende. En henvisning er en kort introduktion til dit jobopslag med dit logo, jobtitel og en kort beskrivelse af jobbet. Henvisningen giver dig mulighed for at profilere jobbet såvel som din virksomhed overfor ca. 2,6 mio. kandidater via de mere end 100 mediepartnere.

Henvisningen bliver set og husket

I en analyse udført for Jyllands-Posten angav 39% af læserne a de kunne huske at have set henvisningen fra Jobzonen. Derudover blev 54% af læserne motiveret af at se annoncen og 31% af læserne overvejede at søge det job de havde set i henvisningen. Der er altså stor synlighed og kendskab i henvisningen fra Jobzonen.

Nu kommer der QR-koder på henvisningerne

Som noget helt nyt på det danske jobmarked vil der fremover være QR-koder på Jobzonens henvisninger. En QR-kode er en lille grafisk kode, som man kan scanne med sin smartphone. Når man har scannet koden bliver man dirigeret hen til den fulde jobannonce. Det betyder at langt flere der søger job vil se din fulde jobannonce med en QR-kode på din henvisning fra Jobzonen.

Test af QR-koder er i gang

Vi er i gang med at teste brugen af QR-koder på henvisninger, og indtil videre ser resultaterne meget lovende ud. Vi satser på at kunne rulle QR-koder ud på alle henvisninger fra d. 13. maj. Det vil sige, at hvis du booker en henvisning til uge 19, vil du også få en QR-kode på henvisningen.

Læs om de første resultater i næste nyhedsbrev

Vi glæder os til at fortælle mere om de første resultater med QR-koder i næste nyhedsbrev, som udkommer i slutningen af maj måned.

Læs mere her

tags: portal, Jylland, virksomhed, jobannonce, jobmarked, jobportal, jobsøgende,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar