lørdag den 13. juli 2013

Danmarks første Certificerede Løbecoach

Mandag d. 23. november 2009 blev Danmarks første Certificerede Løbecoach færdiguddannet fra At Work Skolen i København. Bolette Graven er stolt af sin uddannelse, og glæder sig til at bruge de nyerhvervede kompetencer Jeg kan varmt anbefale at tage uddannelsen til Løbecoach på At Work Skolen, uanset om man vil bruge den i forbindelse med sit eget løb eller om man vil bruge den professionelt. fortæller Bolette Graven med et smil.

Selvstændig som Løbecoach
Bolette er på 4. år selvstændig erhvervsdrivende, hvor hun blandt andet bruger sine uddannelser som Kostvejleder, Fitnessinstruktør og Personlig Træner. Disse uddannelser er ligeledes taget på At Work Skolen, og Bolette har været glad for mulighederne for at udvide sine kompetenceområder.

Jeg valgte at tage uddannelsen til Løbecoach, fordi jeg oplever en del mennesker i forbindelse med mit arbejde som Personlig Træner, som gerne vil have lavet løbeprogrammer, og så naturligvis også fordi jeg selv har en stor interesse for løbetræning fortæller Bolette Graven og fortsætter Det er min tanke, at jeg skal bruge uddannelsen til at lave individuelle løbeprogrammer til både begyndere og allerede aktive løbere, og måske starte løbehold op. Faktisk har jeg allerede booket flere ind til at få lavet løbeprogrammer.

Uddannelse med teori og praksis
At Work Skolen kunne som de første i Danmark dette efterår tilbyde en uddannelse til Certificeret Løbecoach, og uddannelsen er blevet godt taget i mod.

Vi har valgt at lave en uddannelse med fokus på såvel teori som praksis, og det vil sige, at eleverne f.eks. skal kende til anatomi, fysiologi og træningslære og ligeledes skal kunne udarbejde og skræddersy træningsprogrammer til alt fra begyndere, til dem der ønsker at forbedre deres tid på Maraton fortæller skoleleder Camilla Gregersen, og fortsætter og så har vi vægtet den afsluttende certificering og eksamen højt, hvilket ikke er set på samme måde i branchen før.

På spørgsmålet om, hvad uddannelsen har givet hende, svarer Bolette Graven; Uddannelsen har givet mig mere viden om løbeplanlægning og forskellige træningskategorier samt vigtigheden af, hvordan man sammensætter løbeprogrammer alt efter, hvad kundens mål er.

Kombination og E-learning og klasseundervisning
Uddannelsen til Certificeret Løbecoach strækker sig over 60 lektioners undervisning, hvoraf de 45 lektioner afholdes som E-learning på Internettet og de 15 lektioner som klasseundervisning afholdt på en weekend i København.

På uddannelsen til Certificeret Løbecoach er det faglige niveau i top, og blandt underviserne på Bolettes hold var 2 fysioterapeuter, en læge og en sundhedscoach.

Vores mangeårige gode erfaringer med E-learning har gjort det muligt for os at kunne tilbyde uddannelsen på denne fordelagtige måde fortæller Camilla Gregersen og tilføjer E-learningen er tilgængelig på Internettet 24 timer i døgnet, og vi har valgt teoretiske emner som anatomi og fysiologi til denne undervisningsform, da det er optimalt i forhold til indlæringen. Og så har det været godt med en weekends klasseundervisning til de emner, der egner sig bedst til dette.

Om undervisningsforløbet fortæller Bolette; Det har været rigtig godt, at kunne tage undervisningen på Internettet, når det passer mig. Godt at kunne tage lektioner flere gange og kunne gå hurtigt hen over det, jeg allerede vidste en del om. Og ikke mindst har det været godt med de test, der er undervejs, så jeg kunne teste min viden løbende. Til klasseundervisningen var det godt med kompetente undervisere, som ved, hvad de taler om. Dejligt at man her kunne få svar på de spørgsmål, som måtte være dukket op undervejs .

Jeg kan varmt anbefale at tage uddannelsen til Løbecoach på At Work Skolen, uanset om man vil bruge den i forbindelse med sit eget løb eller om man vil bruge den professionelt. fortæller Bolette Graven med et smil.

Fakta:
Uddannelsen som løbecoach strækker sig over 60 lektioner, hvoraf de 45 lektioner foregår som E-learning på Internettet, og de 15 lektioner som klasseundervisning. Underviserne på uddannelsen er blandt andet fysioterapeuter, erfarne løbere og sundhedscoaches.

Uddannelsen koster kr. 7.995,- men tilbydes til introduktionspris kr. 6.995,- i hele 2009.

For yderligere information se http://www.atwork.dk/skolen/loebecoach.html

Læs mere her

tags: Danmark, 2009, København, uddannelse, selvstændig, E-learning, undervisning, anatomi, sprog, Fakta, løbetræning, coach,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar