tirsdag den 19. november 2013

Grundtvig - Kold og M4M

Nichebureau eksperter i rekruttering af elever til landets høj- og efterskoler...

Adskillige efterskoler landet rundt, har allerede oplevet værdien af et samarbejdet med nichebureauet M4M, som har speciale inden for markedsføring, PR, design og overordnede strategier, med henblik på rekruttering af elever, til høj- og efterskolerne.

Lunderskov Efterskole oplevede, for første gang i skolens historie, rekord mange afmeldinger inden skolestart. Af den grund indså skolen nødvendigheden for hjælp og tog dermed skridtet og rettede henvendelse til Kommunikationsbureauet M4M ApS.

»Vi oplevede M4M s ekspertise i en situation, hvor vi havde akut brug for effektiv kommunikation til en bred målgruppe«, siger forstander Thomas Melander.

Lunderskov Efterskole fik i samarbejde med Kommunikationsbureauet M4M ApS udarbejdet en ny strategi, med udgangspunkt i skolens værdier. Ud fra den reviderede strategi, udviklede bureauet således en kampagne og en medieplan, hvilken, der efter hensigten blev refereret til, i flere af landets større medier.

»M4M leverede en hurtig, men alligevel velovervejet kampagne, der afspejlede stort kendskab til medieverdenen«, fortsætter forstander Thomas Melander, der efter blot tre en halv uge, kunne melde om alt udsolgt. Lunderskov Efterskole opnåede en stor eksponering i en lang række medier, lige fra TV2 Nyhederne, DR Nyhederne, P3, P4, TV SYD, til Kristeligt Dagblad m.fl.

Holmstrup Efterskole fik 30 elever ekstra
Samme scenarie gjorde sig gældende i Holmstrup på Sjælland. Få uger inden sommerferien manglede Arbejderbevægelsens efterskole i Holmstrup lidt over 30 elever, til det nuværende skoleår. Stemningen var trygget på efterskolen, da tomme elevpladser ville betyde flere medarbejderfyringer.
Derfor kontaktede Holmstrup Efterskole, som det mest naturlige, Kommunikationsbureauet M4M ApS.

»Jeg tror måske vi var noget spekulative over, om M4M nu kunne komme med en løsning på efterskolens dilemma, da der kun var to uger til sommerferien. Men spekulationerne viste sig at være unødvendige. De reagerede hurtigt og hjalp til med en hurtig strategi, inklusiv PR og fungerede dermed som efterskolens spindoktor«, griner Maria Helena Vinding Perera, forstander på Holmstrup Efterskole.

Holmstrup Efterskole fik massiv eksponering og var ligeledes en tur på Christiansborg, da partiet SF igennem medierne havde hørt om efterskolens frustrationer til det faktum, at efterskolernes statstilskud ikke har fulgt konjunkturudviklingen.

Unikt nichebureau kun for efterskoler
Kommunikationsbureauet M4M ApS består af dygtige medarbejdere med erfaring inden for kommunikation, reklame og mediebranchen, samt medarbejdere med tidligere tilknytning til de frie skoler, som enten underviser eller leder.

»Denne kombinerede viden og knowhow giver value for money, og kommer virkelig vores kunder til gode«, siger begge direktører Mikkel Kjerri og Janich Sørensen

Efterskolenyheder
www.m4mnews.dk
Kommunikationsbureauet M4M ApS samler alle relevante nyheder på m4mnews.dk, hvor interesserede kan følge med i, hvad der rør sig inden for høj- og efterskoleverden.
m4mnews.dk er dermed et centralt omdrejningspunkt for de frie skoler, der følger op på aktuelle trends og debatter.

DOWNLOAD PRESSEFOTO:
http://m4mnews.dk/wp-content/uploads/2009/05/mikkel-kjerri-og-janich-sorensen.jpg

BILLEDTEKST:
Mikkel Kjerri (tv), kommunikationsrådgiver med speciale i markedsføring til de frie skoler og Janich Sørensen, kreativdirektør med fokus på markedsføring til unge.

Læs mere her

tags: markedsføring, 2009, direktør, DR Nyheder, Sjælland, TV2, LO, P4, SF, kreativ, Christiansborg, kommunikation, strategi, sommerferie, efterskole,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar