tirsdag den 24. marts 2015

Ny kreativ direktør hos Ogilvy & Mather i Danmark

Mikkel Elung–Jensen tiltræder 1.januar 2006 som ny kreativ direktør hos Ogilvy & Mather i Danmark, da nuværende kreative direktør Mads Ohrt stopper grundet et personligt ønske om at indgå som partner på et andet bureau. Mikkel kommer fra Ogilvy & Mather’s egne rækker og var det naturlige valg til at fortsætte bureauets udvikling mod en stærkere kreativ profil. Mikkel har gennem hele sin karriere været en hyppig gæst i såvel internationale som danske prisuddelinger og har i år bl.a. vundet priser i New York Festivals og Scandinavian Advertising Award.

Karen Østergaard, administrerende direktør og landechef for Ogilvy Danmark, forklarer, "Mikkel har været et naturligt valg for os. Mikkels erfaringer spænder vidt og nyder derfor stor anerkendelse indenfor branchen som en af de mest respekterede og anerkendte i sit fag. Der ligger masser af udfordringer i vente for Mikkel som Ogilvy & Mather’s nye kreative direktør og vi er sikre på, at han kan være med til at fortsætte bureauets kreative udvikling og give det endnu et løft opad. Jeg vil samtidig benytte lejligheden til at ønske Mads al held og lykke i hans nye virke. Hele bureauet er kede af at sige farvel til Mads, men vi respekterer til fulde hans ønske om at opnå et traditionelt partnerskab på et bureau." Karen pointerer, at man hos Ogilvy & Mather for så vidt godt kan blive partner, dog ikke opnå et traditionelt ejerskab grundet bureauets internationale opbygning.

Mikkel har arbejdet for Ogilvy & Mather siden 2004, og har tidligere arbejdet for bureauer som Grey København, Leo Burnett og Courage Euro RSCG. Mikkel siger, "Jeg ser det som min vigtigste opgave at få positioneret Ogilvy på det kreative landkort i Danmark. Vi har i løbet af de seneste par år opnået stor international anerkendelse med vores kreative arbejde for internationale kunder, men det kniber stadig en smule herhjemme og det skal vi have ændret."

Om de nye udfordringer siger Mikkel, "Ogilvy & Mather er inde i en spændende udvikling. Vi får mere og mere spillerum på store internationale kunder som, GSK, IBM og Mattel og samtidig har flere og flere danske virksomheder fået øjnene op for vores kvaliteter. Men Ogilvy & Mather har ikke tradition for at råbe højt om sine egne fortrinligheder, og det bliver en af mine opgaver at sørge for, at vi bliver bedre til at trænge igennem med, hvor gode produkter og resultater vi egentlig skaber for vores kunder. I den forbindelse skal vi markere os stærkere på den kreative del af vores kompetencer, og vise at Ogilvy & Mather er blandt de bedste bureauer i Danmark."

Skiftet i kreativ direktør signalerer imidlertid ikke et skifte i bureauets kreative stil og tone. Mikkel forklarer, "Jeg håber ikke Ogilvy & Mather har en stil og tone. Hver kunde, hver opgave og hver målgruppe kræver unik kommunikation med sin egen stil og tone. Hvis vi som bureau skulle mase en personlig stil ned over de opgaver vi løser, ville det efter min mening blive dårligere løsninger. Det vores kunder får, er unikke og effektive løsninger af deres problemer, ikke en speciel form for humor eller fabriksfremstillet kommunikation."
 

Læs mere her

tags: New York, IBM, Danmark, København, direktør, virksomhed, 2006, kreativ, kommunikation,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar