lørdag den 15. september 2012

IBM satser på de studerende under årets største event

IBM Danmarks årlige event, Smarter Business, sprænger alle statistikker. På sit ottende år har eventen flere tilmeldinger, flere spor og sessioner end nogensinde før og henvender sig desuden til en bredere målgruppe end tidligere. Som noget nyt har IBM etableret et selvstændigt spor til 100 handels- og IT-studerende en målgruppe, IBM satser meget på.

IBM er verdens største konsulentforretning og en af verdens største softwareproducenter. På sin årlige event, Smarter Business 18. september (tidligere Softwaredag, red.), åbner IBM op for sit enorme videncenter og inviterer en lang række spændende kunder, samt egne innovatører og skarpe forretningshjerner fra ind- og udland til at fortælle de forventede 1.300 deltagere om nye teknologier, tendenser og konkrete løsninger.

Hver enkelt session på Smarter Business har til formål at vise, hvordan teknologi bidrager til at gøre hverdagen i virksomheder, organisationer og byer mere intelligent, og hvilken konkret værdi teknologien skaber for hvert enkelt forretningsområde.

Tidligere var den årlige softwaredag udelukkende målrettet IT-chefer og IT-arkitekter. I dag er der stadig mange spændende sessioner målrettet dem, men vi er i lige så høj grad dedikeret til at give forretningen, HR og marketing en aha-oplevelse. IT og forretning er uadskillelige, og uanset hvor i virksomheden, man arbejder, kan IT gøre en væsentlig forskel. IBM er bl.a. stærk inden for intelligente samarbejdsformer og intelligente måder at markedsføre og handle varer på, og disse områder er relevante for fx HR- og marketingansvarlige, siger Lars Bang, direktør, IBM Software Group.

Smarter Business 2012 har i særdeleshed fokus på intelligent håndtering af:

Big data og analytics, mobility og BYOD (Bring Your Own Device), herunder sikkerhed, integration og udvikling af apps
Sociale samarbejdsværktøjer og organisatoriske krav til en social business
Integrerede og automatiserede processer
Smarter Commerce, dvs. hvordan man kan optimere markedsføring, kampagner, salg, handel og varelevering.

Studerende får netværk og viden

Deltagerne på Smarter Business 2012 har adgang til i alt 11 spor og knap 50 sessioner på dagen, hvoraf det ene spor er forbeholdt ca. 100 studerende fra Copenhagen Business School, Københavns Universitet, IT-Universitetet i København og Danmarks Tekniske Universitet.

Det er nyt for IBM og også for branchen som helhed at satse så målrettet på de studerende. De er næste generations ledere og innovatører og har brug for at netværke med erhvervslivet. Og så skal de selvfølgelig have direkte adgang til nyeste viden om, hvordan man binder forretning og IT sammen og udnytter ressourcerne bedst muligt. Vi har tilrettelagt fire sessioner for de studerende, som fokuserer på analytics, dvs. hvordan man får gedigen forretningsviden ud af enorme mængder forskellige data og social business, dvs. brugen af sociale værktøjer internt og eksternt, siger Lars Bang.

Initiativet er en del af IBM s Global Entrepreneurial Program, som støtter iværksættere med faglig ekspertise, teknologiløsninger, forretningsudvikling og markedsføring. Programmet, som blev lanceret i Danmark i 2011, skal bidrage til, at flere iværksættere lykkes med at udvikle intelligente løsninger til gavn for miljø, virksomheder og samfund.

Smarter Business 2012 er pga. vokseværk flyttet fra Øksnehallen til Bella Sky.

Interesserede kan tilmelde sig her!

Læs mere her

tags: IBM, markedsføring, Danmark, 2011, København, direktør, selvstændig, udland, 2012, virksomhed, erhvervslivet, teknologi, Danmarks Tekniske Universitet, organisation, studerende, miljø, værktøj, Københavns Universitet,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar