onsdag den 5. februar 2014

Carats adm. Direktør Malene Birkebæk stopper, afløseren er fundet

Efter knapt et år på posten som adm. direktør for Danmarks største mediebureau stopper Malene Birkebæk til udgangen af april, samtidig med at den nye direktør tiltræder. Navnet på Carats nye CEO offentliggøres ultimo februar og første arbejdsdag i direktørstolen bliver 4. april 2014.
Nordic CEO for Dentsu Aegis Network (skiftet navn 1.januar fra Aegis Media) Lars Bo Jeppesen udtaler:

"Selvom jeg kommer til at savne Malene, så har jeg stor respekt for Malenes beslutning om at finde tilbage til det, som driver motivationen. Malene har været en vigtig del af holdet i snart 13 år og det der er gået godt kommer aldrig dårligt tilbage, men efter så mange år har jeg også forståelse for, at Malene nu synes tiden er kommet til at prøve noget andet uden for bureaugruppen. Fra Overgaden neden Vandet ønsker vi Malene held og lykke, og den arbejdsplads som modtager Malene, kan se frem til en erfaren og meget kompetent medie- og marketing strateg.

Kontrakten med Malenes efterfølger er allerede underskrevet, og jeg vil gerne røbe, at Carats nye CEO var min drømmekandidat. Carat står, som alle andre mediebureauer, midt i en transformation fra primært at være eksperterne indenfor medier og forbrugeradfærd til nu også at skulle fokusere langt mere på marketing effektivitet, vækststrategier og værdiskabelse. Det kræver tung erfaring fra kundesiden, og det kan jeg garantere, at den nye direktør vil bidrage med. Jeg er derfor overbevist om, at den nye CEO sammen med Carats meget erfarne ledergruppe, går en spændende tid i møde og har de bedste forudsætninger for at fastholde og udbygge positionen som Danmarks bedste mediebureau."

Malene Birkebæk udtaler:

"Efter meget grundige overvejelser, er jeg nået frem til den konklusion, at det forretnings- og marketingsstrategiske arbejde og faglige udvikling er det, der driver mig mere end direktørtitel og dertilhørende ledelsesmæssige udfordringer. Og i den forbindelse mener jeg, at man - af respekt både for sig selv, men i særlig grad den virksomhed og de medarbejdere, man er ansvarlig for - bør lade en sådan erkendelse følge af en resolut og konsekvent handling om at ændre tingene. Og derfor har jeg valgt at opsige min stilling og lade en anden komme til.

Hvilke udfordringer, jeg skal kaste mig over nu, har jeg endnu ikke besluttet, men når man lukker én dør, åbner der sig altid en anden med spændende muligheder bag, og det glæder jeg mig til at udforske. Det har været mit eget valg ikke at fortsætte i Aegis eller Carat, fordi det efter 13 år er på tide at tage den fulde konsekvens af beslutningen og åbne op for nye opgaver og erfaringer med andre organisationer.

Jeg har været med på rejsen siden Carat var en lille spiller på markedet og kun talte 37 medarbejdere, men forlader nu Danmark største mediebureau, der derudover for 3. gang er blevet kåret til Danmarks bedste. Så det er med stolthed, at jeg overlader roret til en anden, der uden tvivl vil påtage sig opgaven med at gøre Carat endnu stærkere og endnu bedre."

About Dentsu Aegis Network

As part of Dentsu Inc., Dentsu Aegis Network is the first truly global communications network for the digital age. Through its six global network brands - Carat, iProspect, Isobar, Posterscope, Vizeum and the Dentsu agency brand – and supported by its growing multi-market brands including Amnet, Amplifi, Data2Decisions, Dentsu media, mcgarrybowen, Mitchell Communications (PR), psLive and 360i - Dentsu Aegis Network aims to be the global network of choice for clients seeking best-in-class expertise and capabilities in brand, media and digital communications services. Offering a distinctive and innovative range of products and services, Dentsu Aegis Network is headquartered in London and operates in 110 countries worldwide with over 22,000 dedicated specialists. www.dentsuaegisnetwork.com

Læs mere her

tags: Danmark, direktør, London, virksomhed, strategi, organisation, motivation, 2014,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar