onsdag den 25. april 2012

Træn din vilje: Ny ebog af sportspsykolog Erik Østenkjær

Her er bogen, der gør op med forkælelseskulturen, krævementaliteten og den lette vejs løsning. En bog, der giver læserne konkrete metoder til at udvikle viljen og råd til at udvikle andres viljer.
I vores kultur udvikler vi unge med store talenter, til at have små viljer, og hvad er resultatet At kæmpe for det, du ønsker dig, er i dag mere et spørgsmål om rettigheder, krav og behovstilfredsstillelse, end det er udvikling af det potentiale, som du reelt indeholder som menneske.
Sportspsykolog og mental træner Erik Østenkjær har erfaringen og modet til at konfrontere, når han oplever manglende viljestyrke. Han er manden, som har kaldt AGF-spillerne forkælede, hypnotiseret speedway-køreren Kenneth Bjerre i TV i bedste sendetid og været sportspsykolog for Team Saxobank og en række superligahold. Som mental træner og sparringspartner inden for 27 sportsgrene i 21 lande ved han noget om viljen til at vinde.

Bogen udkommer som ebog hos TURBINE forlaget den 20 april 2012.

Bogens indledning:
Jeg vil stoppe med at ryge. Jeg vil løbe en maraton. Jeg vil være topsælger i mit firma. Jeg vil tabe mig 10 kilo. Jeg vil spille for FC Barcelona. Jeg vil lære japansk. Jeg vil være verdens bedste tennisspiller. Jeg vil, jeg vil, jeg vil

I mere end 30 år har jeg hjulpet mennesker til at optimere deres præstationer for at nå deres ønsker og drømme. Mange af disse mennesker har været idrætsudøvere på eliteniveau. Inden for sport har jeg indtil nu arbejdet i 21 lande, inden for 27 forskellige sportsgrene, for forskellige hold, klubber, organisationer og med et utal af eliteudøvere. Men ud over sport har jeg også arbejdet med rigtig mange familier og virksomheder.

Alt i alt har mere end 30 års praksis givet mig et meget stort katalog af erfaringer med mennesker, der vil noget med deres liv, og det er nogle af de erfaringer, jeg håber, at du kan blive inspireret af, og det er grunden til, jeg har skrevet denne bog.

Når bogen hedder Træn din vilje , er det, fordi det er min erfaring, at viljen er nøglen til forandring og udvikling. Du kan besidde mange og store talenter, men hvis du ikke har viljen til at udnytte dit potentiale ja, så når du ingen steder.

I sportens verden træder det tydeligt frem, hvem der har den fornødne vilje, og hvem der ikke har, fordi vi kan måle præstationerne i guldmedaljer, landsholdsudtagelser eller verdensrekorder. Men det er ikke kun sportsudøvere, som har brug for større viljestyrke for at yde deres bedste; det har vi alle, i alle aldre, i alle professioner og med alle interesser, ønsker og livsmål.

Nogle mennesker har af forskellige årsager let adgang til deres vilje, ofte har de brugt mere tid og energi på at finde den eller været tvunget til at udvikle den på grund af deres livsbetingelser. Men viljen kan udvikles hos os alle, og den er både vigtig og nyttig i mange af livets anliggender.

Når du træner din vilje, får du mere mental styrke, og efterhånden som din vilje vokser, bliver du modigere og får mere selvsikkerhed.
En styrket vilje gør det nemmere for dig at slippe af med dårlige vaner og uhensigtsmæssige holdninger og adfærd, som står i vejen for et bedre liv.
Viljen er derfor både et mål i sig selv og et værktøj til at opnå det, du gerne vil.
Træn din vilje henvender sig til alle, ikke kun topatleter, men til alle, der på den ene eller anden måde ønsker at udvikle sig selv eller støtte andre i deres udvikling.
I første del af bogen gør jeg rede for baggrunden for nogle af de tanker og erfaringer, jeg har gjort mig om viljen, samt hvilke muligheder vi har for at udvikle den. Der er test og instruktioner i, hvordan man identificerer sin vilje og tager ansvar for at gøre den stærkere og mere målrettet.
I anden del giver jeg instruktioner for, hvordan man kan træne sin egen vilje, hvordan man som forælder eller træner kan arbejde med børn og unge, og til sidst hvordan træning af vilje kan fungere i et team, samt hvordan klubkulturen påvirker vores vilje.

FAKTA:
TRÆN DIN VILJE / Erik Østenkjær © 2012
TURBINE 2012, Aarhus, ISBN: 978-87-7090-903-7
Bøger i serien MENTAL REVOLUTION: Vol.2 - VILJEN TIL SALG, TURBINE
For yderligere oplysninger, anmeldereksemplarer og evt. interviews, kontakt venligst: TURBINE forlaget, post@turbine.dk, 86 12 79 16 eller forfatter Erik Østenkjær, erik@sportmotivator.com, 31 20 88 28


Læs mere her

tags: AGF, interview, FC Barcelona, verdensrekord, OL, Barcelona, 2012, virksomhed, energi, organisation, forfatter, LG, værktøj,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar