tirsdag den 20. marts 2012

Positiv psykologi vinder frem i de danske virksomheder

Ledelse baseret på positiv psykologi og anerkendelse vinder indpas i danske virksomheder og organisationer. Målet med positiv psykologi er at få det bedste frem i medarbejderne, få dem til at trives og øge bundlinjen , udtaler Hans Henrik Knoop, lektor i pædagogisk psykologi på Aarhus Universitet og formand for European Network for Positive Psychology. Positiv psykologi kan således være en konkurrencefordel hvor man fokuserer på, at forbedre styrkerne og gøre medarbejdere og virksomhed unik i et marked, med stor konkurrence og konstant forandring. Det handler om, at tænke fremad men også sætte fokus på, hvorfor tingene ser ud som de gør og hvordan medarbejdere og virksomhed kan vende problemerne.

Denne måde at tænke ledelse på, stemmer godt overens med de tendenser vi ser i virksomheden, i relation til medarbejdernes ønske om, personlig udvikling og selvrealisering. Og således noget der får medarbejdere og topledere til at strømme til konferencen om Positiv Psykolog hos Probana. Probana tilbyder i samarbejde med blandt andet Hans Henrik Knoop indsigt i Positiv Psykologi et management fænomen der påvirker mulighedsrummet for ledelse og udvikling og kan skabe vækst og større indtjening i virksomheden. Deltag i Positiv Psykologi konferencen 2012 og få viden og værktøjer med hjem til virksomheden.

Læs mere her http://www.probana.com/invitation.psykologi.htm

Læs mere her

tags: Aarhus Universitet, 2012, virksomhed, Europe, Probana, psykologi, organisation, konkurrence, stemmer, værktøj,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar