lørdag den 11. august 2012

Kvinder og mænd, vil bo med kvinder

Når kvinderne skal til at finde en at dele deres bolig med, så søger de langt de fleste af gangene efter andre piger. Mænd vægter også kvinderne højt når der skal findes en ny sambo.

Hvem skal man vælge når man ønsker at dele bolig sammen med nogle andre Det spørgsmål bliver ofte stillet når der skal søges en ny sambo. I langt de fleste tilfælde er det kvinderne som begge køn helst ser sig selv bo med. Ifølge en undersøgelse og rundspørge foretaget på findroommate.dk viser det klart og tydeligt at kvinderne topper listen som favorit bofælle. Ud af undersøgelsen viser det at 64*% af kvinderne kun søger kvinder, og de resterende både søger mænd og kvinder. Hos mændene er tallene stort set de samme 58*% af samtlige mandlige annoncer har kvinderne som deres top prioritet når der skal findes en sambo, hvor de resterende mere eller mindre er ligeglade.

Ifølge ejeren af findroommate.dk Kristian Matthes er det en helt naturlig ting at det forholder sig sådan Vi ser en klar tendens til at både mænd og kvinder vil bo med kvinder, jeg tror det skyldes at kvinder generelt er mere renlige og ordens bevidste omkring hjemmet udtaler han. Og det synspunkt er han ikke alene om at have, Rikke på 25 år fra København valgte selv at søge efter en kvindelig sambo da hun skulle finde et hjem En kvinde var helt klart det jeg vægtede højest da jeg skulle finde en sambo siger hun og fortsætter Jeg tror bare kvinder er bedre til at holde et hjem i stand, det er til at holde ud udtaler hun med et lille smil på læben. Så er det store spørgsmål så bare hvad hun gør den dag hun får en kæreste Det er jo så en helt anden situation. En kæreste kan man opdrage meget mere end man kan med en roommate slutter hun.

Er mændene virkelig så slemme at bo sammen med Claus, på 22 år, der netop er færdig som medie grafiker har i de sidste 2 år boet sammen med en mandlig sambo. Næ jeg synes faktisk ikke vi er slemme, jeg tror efterhånden det er de færreste der kan holde ud at bo i et kæmpe rod siger han, og fortsætter kvinderne har en tendens til at have masser af fordomme over for mænd når det kommer til de huslige pligter. Jeg tror efterhånden en del mænd godt ved hvordan en husstand skal holdes pæn udtaler han.
Om det så er fordommene som spiller et puds når der skal vælges bofælle ved vi ikke. Men Kristian Matthes er ikke uenig i at de fleste mænd godt kan Jeg er da helt sikker på at mange unge mænd ved det meste om at holde et hjem. Jeg tror nok også kvinderne stiller lidt for store krav til os mænd nogle gange slutter han.

* Til undersøgelsen er der blevet samlet information om 500 tilfældige kvinder, og 500 tilfældige mænd i alderen 18-30 ud fra deres annonce oplysninger på findroommate.dk.


Læs mere her

tags: København, husstand,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar