mandag den 10. december 2012

Danske studerende hjælper med at øge innovationsevnen i den nordiske marineindustri

- 3 danske studerende, fra hhv. CBS og DTU, tilbringer sammen med projektpartneren Stardust-CBS administrerende direktør uge 44 på bootcamp på Færøerne.

Kommer studerende til at redde marine industriens fremtid Næste uge samles studerende fra alle de nordiske lande til en workshop, hvor de konkurrerer om at løse en presserende udfordring I marineindustrien.

Udfordringen er stadig hemmeligholdt, men når den bliver løst vil den udløse et stort potentiale for industrien. Bootcampen bliver afholdt på Færøerne mellem d. 29. oktober og d. 2. november 2012. Tre studerende fra hvert af de nordiske lande (Danmark, Færøerne, Finland, Island, Norge og Sverige), samles for at diskutere marineindustriens fremtid og deltage i en case-konkurrence angående et industri-relevant problem. Workshoppen Nordic Innovation Marine Marketing Project (NIMMP) er designet i samarbejde med nordiske virksomheder i marineindustrien og udfordringen er en aktuel problemstilling som virksomheder i industrien står over for. Casen bliver offentliggjort I en pressemeddelelse onsdag d. 31. oktober. Læringspunkter fra bootcampen bliver fremvist I en promoveringsvideo og samlet I en rapport der kan hjælpe virksomheder i sektoren med at udforme innovative løsninger på det behandlede problem. Vinderne af konkurrencen bliver fundet torsdag d. 1 november, af en jury bestående af repræsentanter fra handels- og industriministeriet på Færøerne samt industrien, partnere og Nordic Innovation.

Det er meget vigtigt at den nordiske region arbejder sammen om at finde innovative løsninger på aktuelle udfordringer I marineindustrien. Mange lande I regionen er dybt afhængige af industrien og det er afgørende at vi anvender vores samlede ressourcer i den stigende globale konkurrence. Vi er overbeviste om, at en af vores største styrker er mennesker og vores høje uddannelsesniveau, hvilket er grunden til at vi sætter vores lid til at de udformer innovative løsninger . - Diljá Valsdóttir, Projekleder hos Innovit, Entrepreneurship centre på Island.

Nordic Innovation blev etableret med det formål at bidrage til det nordiske erhvervslivs konkurrencedygtighed og innovationsevne. Vi anser NIMMP for at være en god platform for fremme af samarbejde inden for regionen samt innovation i marineindustrien. Ved at få studerende til at undersøge aktuelle udfordringer, udnytter vi en vigtig kilde til kreativitet samtidig med at vi introducerer fremtidens ledere for potentialet i en karriere i marineindustrien. - Roger Moe Bjørgan, administrerende direktør i Nordic Innovation.

NIMMP er et joint venture mellem Innovit Entrepreneurship centre på Island, Færøernes Universitet, Stardust-CBS i Danmark, Norsk Universitet for Life Science, Svensk Universitet for Landbrugsvidenskab samt Nordic Innovation.

Stardust-CBS er studenterorganisationen for iværksætteri på Copenhagen Business School (CBS), der har til formål at fremme studerendes forretningskompetencer inden for iværksætteri og innovation. Med dette formål har organisationen for nyligt etableret et talentnetværk for studerende på universiteterne i hovedstadsregionen.

For mere information om NIMMP projektet: http://nimmp.org/
For mere information om Stardust-CBS: http://www.stardust-cbs.dk/ eller http://facebook.com/stardustcbs
Kontakt lederen af Stardust-CBS: Louise Brink Thomsen, louise@stardust-cbs.dk


Læs mere her

tags: Danmark, Sverige, Norge, direktør, uddannelse, Island, 2012, virksomhed, hovedstad, kreativ, DTU, Finland, videnskab, organisation, pressemeddelelse, studerende, iværksætteri, konkurrence, innovation, Færøerne,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar