onsdag den 11. juni 2014

Ingo Østerskov stopper som formand for Danske Erhvervsskoler, erhvervsskolernes ledere

Med udgangen af januar måned 2009 træder Ingo Østerskov tilbage som formand for Danske Erhvervsskoler. Fratrædelsen sker i fuld overensstemmelse med Danske Erhvervsskolers bestyrelse, der imødekom Ingo Østerskovs ønske på bestyrelsesmødet fredag den 23. januar.

Ingo Østerskovs ønske om at fratræde sin post som bestyrelsesformand for Danske Erhvervsskoler sker som en konsekvens af, at han pr. 1. februar 2009 tiltræder som rektor på Københavns Erhvervsakademi.

Ingo Østerskov har brugt de sidste godt 5½ år på organisatorisk arbejde i erhvervsskoleverdenen: Først to år som menigt medlem i bestyrelsen for HFI (Interesseorganisationen for handelsskolernes ledelser). Efterfulgt af to år som formand for samme organisation. De seneste 13 måneder har Ingo Østerskov været formand for Danske Erhvervsskoler.

"Jeg har været utrolig glad for de efterhånden mange års organisationsarbejde for erhvervsskolerne, og jeg er glad og stolt over den store opbakning, jeg har mødt blandt medlemsskolerne. Det samme kan jeg sige om samarbejdet med en meget engageret undervisningsminister, særdeles involverede uddannelsespolitikere og organisationer samt ikke mindst et utrolig tæt og tillidsfuldt samarbejde med Undervisningsministeriets ledelse. Jeg har sat meget stor pris på alle dele. Mange mennesker i undervisningssystemet gør en stor og engageret indsats det skal man huske at værdsætte.

Jeg vil gerne benytte lejligheden til at takke nogle personer, som har haft stor indflydelse og været til inspiration for mig i mine år i bestyrelserne for HFI og Danske Erhvervsskoler: Steen Sørensen var en solid læremester som foreningsformand i det gamle HFI. Poul Søe Jeppesen var en super næstformand i HFI, med hvem jeg havde et fantastisk samarbejde. Lars Mahler var en tæt allieret, samarbejdspartner og ven i fusionsprocessen mellem FS og HFI  jeg fristes næsten til at sige, at fusionen næppe var blevet en realitet, hvis ikke Lars og jeg havde haft et så tillidsfuldt samarbejde, som tilfældet var. Peter Amstrup har været en fantastisk næstformand for Danske Erhvervsskoler, og jeg har lært ham at kende som et meget flittigt, analytisk og varmt menneske. Det har været en sand fornøjelse.

Jeg ønsker alt det bedste for de danske erhvervsskoler! Der er vanskelige udfordringer i horisonten, men mange år i systemet har lært mig, at kendetegnet for netop dette skolesystem er, at man kan klare det mest utrolige. Det kommer man også til at gøre fremover. Hvis nogen kan, er det netop de danske erhvervsskoler", siger Ingo Østerskov.

Bestyrelsen i Danske Erhvervsskoler konstituerede sig på bestyrelsesmødet den 23. januar med Peter Amstrup som ny formand og Poul Søe Jeppesen som ny næstformand fra 31. januar 2009 og frem til repræsentantskabsmødet i maj 2009.
 

Læs mere her

tags: 2009, København, politi, uddannelse, bestyrelsesformand, undervisningsminister, Københavns Erhvervsakademi, Danske Erhvervsskoler, organisation, undervisning, Undervisningsministeriet, rektor,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar