onsdag den 5. januar 2011

Dagens nyheder - Læs bla. om Arbejdsgiver slipper billigere for sjusk med kontrakter

Ugens dilemma
Denne uges dilemma:
Læs mere her

Trækker forandringsprojektet tænder ud?
UGENS DILEMMA: Arbejdspresset er massivt for såvel dig som leder og dine medarbejdere, fordi I både skal klare de daglige opgaver og søsætte et omfattende forandringsprojekt. Skal de, der pukler mest have en bonus, eller tror du, at presset driver over af sig selv?
Læs mere her

Her er de fem største myter om travlhed
Travlhed er et vilkår i de fleste jobs, men hvis man ikke passer på, kan travlheden være mere skadelig end gavnlig.
Læs mere her

Myte 1: Hvis jeg er bagud på jobbet, er jeg ikke god nok
Travlhed kan få bunkerne på skrivebordet til at vokse og selvværdet til at svinde.
Læs mere her

Myte 2: Hvis jeg er bagud, skal jeg arbejde mere
En større arbejdsindsats betaler sig ikke altid, da effektiviteten lider skade ud på de sene aftentimer.
Læs mere her

Myte 3: Hvis jeg presser mig selv hårdere, når jeg mere
Formanende ord fra chefen om truende deadlines har ofte den modsatte effekt.
Læs mere her

Myte 4: Jeg kan ikke have arbejdsglæde, hvis jeg er bagud
Uoverskuelige arbejdsopgaver kvæler lysten til dagens dont
Læs mere her

Myte 5: Jeg skal fokusere på de opgaver, jeg ikke når
Fejlplaceret fokus på mangler frem for bedrifter giver mindre produktive medarbejdere.
Læs mere her

Hav styr på din kontrakt
Selv om arbejdsgiveren har en måned til at udfærdige en ansættelseskontrakt, fra du tiltræder et nyt job, bør I få den på plads, før du begynder, så I ikke siden bliver uenige om vilkår vedrørende for eksempel afspadsering og ferie.
Læs mere her

Arbejdsgiver slipper billigere for sjusk med kontrakter
Tre nye domme fra Højesteret sænker loftet for, hvor stor en godtgørelse arbejdsgiveren skal betale lønmodtageren, hvis ansættelseskontrakten ikke er i orden.
Læs mere her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar