søndag den 30. august 2015

Frequent Learner Flexible Learner

Hvis en forretningsrejsende kan være Frequent Flyer hvorfor skulle en forretningslærende så ikke kunne være Frequent Learner

Det var omtrent dette spørgsmål, der fik den himmerlandsk baserede kursus– og konsulentvirksomhed CG Rådgivning til at udvikle et program til den hastigt voksende skare af trofaste kunder til virksomhedens kurser til dansk erhvervsliv.

Ejeren af CG Rådgivning, Carsten Lykke Nielsen, fortæller: "Vi har de senere år oplevet en ret markant vækst i deltagerantallet på både vores åbne og vores firmatilpassede kurser inden for især stresshåndtering, LEAN, ISO certificering og medarbejdersamtaler. Ofte er det de samme firmaer, der igen og igen sender medarbejdere og ledere på kurserne hos os, og vi vil gerne belønne de trofaste kunder med noget særligt. En rabat ved flere samtidige tilmeldinger har været oppe at vende, men det er jo ikke fair over for de kunder, der ikke har mulighed for at tilmelde flere på én gang til et kursus. Så kom ideen med Frequent Learner".

Frequent Learner gennemskueligt, effektivt og ens for alle

CG Rådgivning har udviklet et system, der i mange henseender minder om det, de store flyselskaber benytter til at belønne trofaste rejsende med nemlig et pointsystem, der udløser et antal point pr. kursusplads. De optjente point henstår på den enkelte virksomheds konto og kan benyttes til betaling af kursuspladser.

"Med Frequent Learner systemet tilgodeser vi både små og store virksomheder, og samtidig giver vi vores kunder mulighed for at benytte point til at sende en medarbejder på kursus, der måske ellers ikke ville være kommet af sted, fordi kursusbudgettet er prioriteret anderledes. Man kan vel nok sige, at systemet giver mulighed for et bredere kompetenceløft, da virksomhederne kan betale kursuspladser uden at skulle have penge ud af et budget", siger Carsten Lykke Nielsen.

Flexible Learner når kurser ikke må forstyrre den daglige drift

Siden CG Rådgivning for alvor blev kendt som kursusudbyder har et af kendetegnene for kurserne været, at kurser af mere end én dags varighed altid er spredt over flere uger. Her fortæller Carsten Lykke Nielsen: "Vi ved, at danske virksomheder og deres medarbejdere har travlt som aldrig før, og de fleste medarbejdere bærer i dag mere end én kasket. Derfor har vi tilrettelagt vores kurser således, at de ikke affolker en afdeling i flere dage i træk. Det har vi mødt stor respons på og så giver den metode os nogle enestående muligheder for at følge op og individualisere indholdet i forhold til virkelighedens verden". Princippet er egentlig også hentet fra flyverdenen: Flyv, når kunderne har brug for det og tid til det.

For CG Rådgivning er det nærmest en æressag at holde tæt kontakt med kursisterne efter et kursus. Det er via denne kontakt, at kurserne konstant udvikles og justeres, så de giver det maksimale udbytte for deltagerne. Samtidig giver den konsekvente opfølgning stort set altid nogle spørgsmål fra kursisterne til CG Rådgivning, som nemt og hurtigt besvares. "Det er nok der, vi virkelig gør en forskel, for ved at afklare nogle få spørgsmål et par uger efter et kursus er afviklet, kan vi give kursisterne svar på de løse ender, der altid vil være", siger Carsten Lykke Nielsen.

Frequent Learner pointene opspares til den enkelte virksomhed og kan derfor benyttes på tværs af kurser, lokaliteter og personer. Mere fleksibelt og effektivt kan det næppe gøres.
 

Læs mere her

tags: virksomhed, penge, stress, kompetenceløft,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar