Kommunikation, psykologi & forandringsprocesser
Når store forandringer ruller igennem organisationer, øges kravene til kommunikation og ledelse. Forandringer så som omfattende strukturændringer, omorganisering af arbejdet, nye krav til opgaveløsning og kvalitet, etc. kommer typisk oppe fra og mødes ofte af modstand og skepsis fra medarbejderne. Sådan kan det i hvertfald se ud fra den øverste ledelses perspektiv.
I dette spændingsfelt bliver personalefunktionens opgave både at være loyal over for topledelsens beslutninger og at hjælpe ledere medarbejdere med at finde sig til rette i den nye organisation.
Psykologien giver forskellige bud på, hvorledes dynamikken i forandringsprocessen kan forstås.
På MasterClass i Kommunikation samt på MasterClass i Psykologi sættes der i denne tid fokus på, hvordan kommunikation og læring foregår i 4 forskellige organisationskulturer. Samt hvordan organisationskultren påvirker forandringsprocesserne. Der sættes indgående fokus på de roller og opgaver, som lederne og stabsfunktionerne har i forandringsprocesser.
Læs mere her
tags: uddannelse, Probana, psykologi, kommunikation, organisation,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar