Årets største case competition er over os og den foregår i København. Kakaobønner er temaet, når håndplukkede teams af studerende fra hele verden konkurrerer om at finde de bedste business løsninger for en dansk virksomhed.
CBS Case Competition er ved at få et ry internationalt, som den største, hårdeste og mest sociale konkurrence for studerende i at løse vaskeægte udfordringer for en virksomhed. I år er det Toms Chokolade, som er business case. Håndplukkede teams af studerende fra hele verden har 24 timer til at komme med en strategiplan.
Det hele kulminerer ved den store CBS Case Competition finale fredag eftermiddag, hvor det ser ud til, at auditoriet traditionen tro vil blive fyldt til randen. Til finalen vil hvert af de 12 deltagende teams præsentere deres svar. Herefter vil en jury bestående af personer fra toppen af det skandinaviske erhvervsliv vælge vinderen.
Det er de studerende som bærer CBS Case Competition
I alt 33 dedikerede studerende er med til at planlægge og eksekvere CBS Case Competition, heriblandt to medlemmer af Steering Committee, det øverste organ i CBS Case Competition. Det er benhårdt arbejde at sidde i Steering Committee, hvor man både skal koordinere de andre 31 frivillige, otte udvalg, seks sponsorer og to ugers sammenpresset program med gæster som Monte Carlo fra P3, Clement Kjærsgaard fra Hos Clement og virksomheder som Arla, Velux og Carlsberg.
Det sociale er i fokus
CBS Case Competition har ifølge Simon Bell, Faculty Advisor på University of Melbourne, efterhånden cementeret sig selv som en af verdens bedste case competitions, og holdet bag konkurrencen har år efter år haft held med at levere en case competition af endnu højere kvalitet end året før. Det er sket gennem nøje planlægning, men også et socialt fokus, forklarer Kasper Nyvold:
- Der findes mange gode case competitions i verden. CCC adskiller sig dog ved et meget stort fokus på det sociale program og ikke mindst eksekveringen af det. Vi lader ikke tingene være op til tilfældigheder, men har planlagt alt ned til hvert kvarter hele ugen igennem. Det ekstremt høje detaljeniveau, er ikke noget deltagerne lægger mærke til, udover at de oplever at alting bare fungerer og sker til tiden.
Om det sociale program forklarer Kasper Nyvold videre:
- I CBS Case Competition har vi et mission statement: We Create Lifetime Experiences . Deltagerne i CCC bliver ikke kun inviteret til CBS for at konkurrere i en case competition, de bliver også inviteret til at opleve Danmark. Vi har et ufravigeligt krav, til alle de skoler vi inviterer, om at de ikke kan vælge kun at komme her til de 32 timers caseløsning. De ankommer fire dage før, at de skal lave noget som helst caserelevant, og vi har her arrangeret et kæmpe socialt program for dem.
Facts - Årets største Case Competition:
CBS Case Competition afholdes en gang om året i uge 9
Fandt første gang sted i 2002 på initiativ af to CBS studerende, der ville skabe en europæisk case competition for bachelorstuderende
33 frivillige studerende er med til at arrangere programmet
Gennem Beat the Elite får andre studerende end de prækvalificerede hold også mulighed for at prøve kræfter med casen
Casen er, i samarbejde med en større skandinavisk virksomhed, skrevet af tidligere frivillige i CBS Case Competition
CBS Case Competition skiller sig fra andre ved bl.a. også at have et stort fokus på det sociale omkring konkurrencen
CBS Case Competition regnes blandt de bedste case competitions i verden
Læs mere her
tags: Danmark, euro, Carlsberg, København, 2002, Arla, virksomhed, skandinavisk, Velux, strategi, studerende, konkurrence,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar