torsdag den 16. juli 2015

Virksomheder spørger handelshøjskolestuderende til råds

Skal Danmark blive en vindernation, må de danske virksomheder skille sig ud i den globale konkurrence. I den forbindelse er det vigtigt at øge innovationsprocessen, lød det for nylig fra Dansk Industri.

På den baggrund deltager en række virksomheder i en konkurrence udskrevet af Handelshøjskolen, Aarhus Universitet. Under overskriften "Get the Recognition You Deserve" har virksomhederne fået mulighed for at stille de studerende en udfordring. Målet er at få nye input og impulser, som kan styrke den enkelte virksomhed. Til gengæld får de studerende mulighed for at vise deres potentiale og evne til innovation.

En af de virksomheder, der deltager i konkurrencen er verdens førende producent af vindmøller, Vestas. Virksomheden har stillet de studerende en udfordring, der går ud på at sikre, at Vestas får en stærk position i debatten om global opvarmning.

"Den største fare for os som virksomhed er, at vi bliver hængende i de samme plovfurer. De studerende kan se tingene udefra og kan komme med nogle inputs, som vi ikke selv har tænkt over. Der er rasende vigtigt at få input forskellige steder fra, som ser på verden med andre øjne, end man selv gør," siger kommunikations– og IR–chef i Vestas, Peter Wenzel Kruse. "En af udfordringerne for os i de her år er at få forståelse for den betydning, som vindmøller spiller i forhold til debatten om global opvarmning. Vindmøller fylder meget i landskabet og derfor har vi brug for en bred folkelig opbakning," tilføjer han.

De handelshøjskolestuderende skal i besvarelsen demonstrere det innovative i ideen, vise hvordan den bliver til virkelighed og sandsynliggøre dens gennemslagskraft og effekt. Juryen består af virksomhedsledere, forskere og studerende fra Handelshøjskolen og vinderne bliver offentliggjort den 3. maj.

Deadline for konkurrencen er den 10. april.
 

Læs mere her

tags: Danmark, Aarhus Universitet, Vestas, Handelshøjskolen, Dansk Industri, virksomhed, vindmøller, kommunikation, studerende, konkurrence, innovation,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar