Kasper Granat, der netop er udpeget som ny marketingchef hos Louis Nielsen, har de seneste fem år arbejdet hos den danske vindmøllegigant Vestas. Han ser frem til udfordringerne i Louis Nielsen.
- Udover Vestas må jeg sige, at det er meget få andre danske brands, jeg kunne have lyst til at arbejde med. Louis Nielsen er et af de få brands, og det skyldes, at der er overensstemmelse mellem det, som man lover kunderne, og det, som man leverer. Det betyder rigtig meget for mig både personligt og professionelt, siger Kasper Granat. Han tilføjer, at jobbet hos Louis Nielsen er noget nær en ultimativ udfordring for ham. Ikke mindst fordi Louis Nielsens langsigtede målsætning er at blive danskernes foretrukne optiker med en markedsandel på mere end 50 procent.
- Louis Nielsen skal fortsat være en vækstvirksomhed, og det skal vores marketing-indsats støtte op om. Men samtidig skal vi også bygge noget mere bredde på brandet, sådan at vi får forklaret danskerne, at Louis Nielsen er meget mere end gode priser. Louis Nielsen er også god kvalitet, top-professionelle medarbejdere og førsteklasses service, siger Kasper Granat.
Kasper Granat mener i øvrigt, at Louis Nielsen er i en uhyre gunstig position i forhold til konkurrenterne.
- Louis Nielsen sælger typisk briller til halvdelen af, hvad andre tager, og samtidig viser undersøgelser, at kvaliteten er fuldt ud på højde med konkurrenternes. Hvis vi formår at kommunikere det klart, så kunderne begynder at spørge sig selv om, hvad det egentlig er, de betaler ekstra for hos de andre optikere, så er vi godt hjulpet, siger Kasper Granat.
Erfaren og kompetent
Sine 32 år til trods har Kasper Granat allerede masser af erfaringer med sig i den karrieremæssige bagage. Han er oprindeligt uddannet cand. merc. i International Business Economics fra Aalborg Universitet. Efter endt uddannelse blev han ansat som international marketing coordinator hos Scanvaegt, blandt andet med ansvar for produktmarketing, online marketing og branding.
Siden 2006 har han arbejdet hos Vestas Wind Systems. Først som marketing developer, senere som manager i global branding og senest som Senior Project Manager i Vestas Group Marketing & Customer Insights. Her har han haft ansvaret for at udvikle og implementere Vestas brand-strategi.
Netop udviklingen af brand-strategien er noget af det, som Kasper Granat kommer til at arbejde meget med hos Louis Nielsen, der ligesom Vestas er en virksomhed i vækst. Louis Nielsen har i dag 66 butikker og er midt i at åbne 35 nye butikker over tre år.
Gift og far til to
Privat bor den 32-årige marketingchef i Svenstrup syd for Aalborg sammen med sin kone, Sabina, og sønnerne Filip og Noah på henholdsvis 5 og 2 år.
Læs mere her
Ingen kommentarer:
Send en kommentar