Mannaz etablerer et nyt asiatisk springbræt i Hong Kong. Tilstedeværelsen i Asien skal styrke virksomhedens position som en førende leverandør af global lederudvikling.
Der er potentiale i at udvikle ledere over hele verden med udgangspunkt i danske læringsmetoder. Det oplever kompetencevirksomheden Mannaz på det asiatiske marked og etablerer sig derfor i Hong Kong.
Mannaz udvikler allerede ledere i det meste af verden fra Malaysia i øst til Brasilien i vest. Med tilstedeværelsen i Hong Kong vil Mannaz særligt fokusere på at udbygge samarbejdet i Asien med eksisterende kunder samt at opdyrke nye lokale partnerskaber i Kina, Indien og Japan.
?Vi har i løbet af de sidste år haft stor vækst i vores internationale forretning, hvor udvikler ledere for en lang række multinationale kunder. Alene det seneste år er vi trods en trængt verdensøkonomi vokset med 20 pct. på det internationale marked, og vi styrker nu den udvikling ved at etablere os i Asien,? siger adm. direktør Mette Vestergaard fra Mannaz.
En global rejse
Mannaz har leveret lederudvikling i udlandet siden starten af 1990?erne og etableret kontor i London og repræsentationer i Berlin og Kairo sideløbende med, at der er opbygget et verdensomspændende netværk af knap 400 førende ledelsesspecialister, der løser globale opgaver for Mannaz. Blandt de internationale kunder figurerer nogle af verdens største producenter inden for rumfartsindustrien, telekommunikation, bilindustrien og kosmetik. Mannaz henter allerede en tredjedel af omsætningen fra aktiviteter i udlandet.
?Hong Kong er et naturligt næste skridt for os, fordi vores kunder oplever en stærk vækst i Asien og i stigende grad fokuserer på, at deres ledere klædes på til at klare de udfordringer, som møder dem på de nye markeder. Vores tilstedeværelse i Hong Kong gør det muligt for os at servicere vores nuværende kunder, men også på sigt indlede nye partnerskaber med asiatiske virksomheder, der er på vej ind på de vestlige markeder,? forklarer Mette Vestergaard.
Et globalt mindset
Mange ledere arbejder på tværs af grænser. De rejser i pendulfart verden rundt, og tit skal de lede folk fra mange forskellige kulturer på samme tid. At være globalt tænkende er simpelthen blevet et must?have. Derfor oplever Mannaz i øjeblikket en stærk efterspørgsel hos multinationale selskaber efter skræddersyede lederudviklingsprogrammer, som kan accelerere deres etablering på nye markeder og forankre et globalt mindset hos medarbejderne.
?De multinationale virksomheder lægger stor vægt på at indgå partnerskaber med internationale leverandører af lederudvikling. Hos dem er vi på lystavlen, fordi vi allerede har en lang erfaring med at designe og levere store globale lederudviklingsprogrammer for mange tusinde ansatte,? siger international direktør Jørgen Thorsell fra Mannaz, der kommer til at stå i spidsen for Hong Kong kontoret.
Danske læringsmetoder i høj kurs
Årsagen til Mannaz? internationale gennembrud er, at udlandet har fået øjnene op for de danske uddannelsestraditioner om at kombinere teori med praksis. Det oplever Mannaz som en klar fordel, når virksomhederne skal vælge en partner, der kan varetage udviklingen af deres ledere.
?Vores tilgang er unik i udlandet, fordi vi er langt stærkere til at fokusere på de menneskelige relationer i forbindelse med ledelse og bringe nye læringsmetoder i spil, der tager udgangspunkt i ledernes hverdag og aktuelle udfordringer, samt at vi evner at skabe reelle, målbare resultater af udviklingsforløbene,? fortæller Jørgen Thorsell.
Læs mere her
tags: direktør, bilindustri, økonomi, Asien, uddannelse, London, Kina, Malaysia, Japan, Indien, udland, Brasilien, omsætning, virksomhed, Tilst, sprog, kommunikation,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar