torsdag den 1. september 2011

HR kan blive nøglen til Social Business

HR er den afdeling i virksomhederne, som anvender sociale medier mindst, viser flere undersøgelser.
 Det skal der laves om på. De sociale medier vil revolutionere vores virksomheder: Ledelse, rekruttering, videndeling, læring, innovation og samarbejde. Vi er på vej imod hvad der efterhånden har fået navnet Social Business, hvor involvering, sociale medier og uformel læring får stigende betydning. På de fleste af disse områder kan og skal HR gøre en forskel.

Vi er en gruppe af netværksorganisationer og konsulentvirksomheder der har stiftet Social Business Learning. Fokus er på fremvæksten af Social Business, hvor HR kan spille en vigtig rolle i en proces, der vil ændre ledelse, organisering og medarbejdernes engagement.

Social Business Learning er stiftet af Strandgaard & Co, Human Resources, WebFuture, Hellmann HRS, ASTD Danmark og VidenDanmark.

Den 4.10. afholder vi en halvdags-konference med overskriften: HR og sociale medier. Her sætter vi fokus på, hvordan de sociale medier kan anvendes af HR. En række eksperter vil give korte indlæg, bl.a. Jane Hart (C4LPT), Ole Bach Andersen (Newsperience) og Marie Louise Rydahl Due (Grundfos). Peter Levinsen og Vagn Strandgaard vil præsentere en rapport om HR¨s brug af sociale medier.

I en lang række workshops vil deltagerne få mulighed for at afprøve mulighederne i de sociale medier.

Tilmeld dig allerede i dag på www.socialbusinesslearning.dk.

Læs mere her

tags: Danmark, virksomhed, Grundfos, innovation, VidenDanmark, Levi, organisation,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar