Det personlige lederskab samt viljen til kontinuerligt at holde sig opdateret på de væsentligste tendenser er afgørende, hvis man vedvarende skal lykkes i sin rolle som leder. I samarbejde med Markus Bjørn Kraft, CEO i Kraft & Partners og Klaus Lund, CEO i Klaus Lund & partnere, inviterer Probana dig til det nye års store lederkonference, som afholdes på Marriott Copenhagen Hotel d. 20. januar 2012.
Evnen til at kunne iscenesætte sig selv om leder er vigtigere end nogensinde, men hvordan gøres dette på autentisk og effektiv måde? Markus Bjørn Kraft giver svar herpå og bidrager endvidere med konkrete værktøjer, som styrker din evne til at brænde igennem overfor dine medarbejdere.
Selvom finanskrisen synes at være drevet over, befinder vi os på et marked præget af lavvækst. Hvordan skabes der vækst på et sådant marked? Klaus Lund kommer med en masse inspiration hertil samt konkrete metoder, som kan anvendes direkte i din hverdag.
Som deltager får du også adgang til et spændende onlinemodul som omkring ledelse herunder forandringsledelse, værdiskabende ledelse, hverdagspsykologi, ledelseskommunikation m.m.
Konferencen giver endvidere unikke muligheder for networking, sparring og dialog med ligesindede. Riv derfor en dag ud af kalenderen og få masser af inspiration og værktøjer til det nye år.
Konferencen vil gennemgå følgende 4 områder i dybden:
Personlig gennemslagskraft
Evnen til at lede og motivere medarbejdere på forskellige niveauer er essentielt. Oplægget sætter fokus på din evne til at brænde igennem og din forståelse for andre. Der gives konkrete eksempler på evnen til at iscenesætte dig selv samt styrke beslutningskraften. Fokus vil bl.a. være på:
? Effektiv ledelsesretorik
? Ledelse af mennesker
? Involvering og delegering
? Personlig branding
Lederen som forandringskraft
Når virksomheder gennemgår forandringer, er det essentielt, at lederen formår at gå forrest og vise medarbejderne, hvilken vej de sammen skal gå. Gennemslagskraft, autoritet og magt er vigtige facetter ved lederens fremtoning, men forståelse for medarbejdernes frustrationer og de medfølgende psykologiske aspekter har ligeledes betydning for et positivt udfald for forandringen. Fokus vil bl.a. være på:
? Lederen som inspirator
? Ledelse under forandringer
? Rammer og værdier
? Stabiliserende forandringsledelse
? Medarbejderkontrol vs. påvirkning
Vækst gennem kundeorientering: "The big picture" anno 2012
Oplægget vil bl.a. give svar på, hvordan øget kundeorientering kan bidrage til toplinjen i et lavvækstmarked. Det bliver et must at komme tættere på sine kunder og samtidig sker der det, at kundernes behov er under radikale forandringer, og de fleste markeder bliver mere gennemskuelige. Vi kalder det øget kundemagt. Fokus vil bl.a. være på:
? Hvorfor øget kundeorientering netop nu?
? Nye filosofier og værktøjer til øget kundeorientering
? Vækst gennem øget kundeorientering
? Online vs Offline-kundeoplevelse
? Aktuelle eksempler fra førende virksomheder
Øget kundeorientering i praksis
Oplægget vil give et konkret indblik i en række af de væsentligste værktøjer, der typisk anvendes. Der vil især være fokus på værktøjer, som har fokus på markedssituationen med lavvækst. Der er ligeledes fokus på medarbejdernes ansvar for at sikre øget kundeorientering, og hvordan man mobiliserer dem til det i praksis. Fokus vil bl.a. være på:
? Værktøjer og fokusområder ved øget kundeorientering
? Touch Point Management og Customer Journey Mapping
? Customer Experience Management
? Værktøjer til måling og varsling af kundetilfredsheden
? Mobiliseringsledelse - sense of urgency
? Kundeorientering kommer indefra - hvad gør man ved kulturen?
Du kan læse mere om konferencen på http://www.probana.com/invitation.leder.htm, hvor du også har mulighed for at tilmelde dig.
Læs mere her
tags: finanskrisen, 2012, virksomhed, Probana, Management, psykologi, kommunikation, øl,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar