MasterClass i Kommunikation
Evnen til at kommunikere, samarbejde, forstå konsekvensen af en bestemt adfærd og arbejde bevidst med de psykologiske virkemidler er mindst lige så afgørende som faglig kompetence. Med en uddannelse i kommunikation har du mange muligheder. MCC-Uddannelsen er merritgivende.
MasterClass i Kommunikation er baseret på e-learning, men kombineres med forelæsninger efter hvert gennemført modul samt en afsluttende eksamen. Uddannelsen kommer hele vejen rundt om kommunikation og kommunikationens virkemidler, kommunikationsværktøjer, psykologi og personlig udvikling.
Uddannelsens 6 moduler er på MBAniveau og indeholder flg.:
Modul 1: Virksomhedskommunikation fra A til Z
Herunder:
- Verbal og non-verbal kommunikation.
- Effektiv kommunikation på ledelsesniveau.
- Kommunikation i organisationer
- Impact leadership
- Interaktion og samarbejdsrelationer.
- Personvarianter, motivation og dialog.
- Mediation.
- Konfliktløsning
- De nye MUS-strategier.
- Appreciative inquiry
- De vanskelige samtaler
- Corporate Storytelling
- mv.
Ca. 120 siders læsning med e-learning-case, online-opgave
og online-tilbagemelding med evaluering. Valgfri kursusdag
den 30.01.12, kl. 9.00-16.00 på Radisson Royal i København.
Modul 2: Kommunikationens DNA
Herunder:
- Kommunikationens grundprincipper og DNA.
- Effektiv kommunikation på ledelsesniveau.
- Kommunikative problemstillinger.
- KOM-målsætninger.
- Situationsbestemt kommunikationsmetoder.
- Den effektfulde kommunikationsmodel.
- Kommunikationsplanlægning.
- Faglig formidling i organisationer.
- Kommunikation i verdensklasse.
- Politisk kommunikation.
- Samarbejdskommunikation.
- Forandringskommunikation.
- mv.
Ca. 120 siders læsning med e-learning-case, online-opgave og online-tilbagemelding med evaluering. Valgfri kursusdag den 29.03.12, kl.9.00-16.00 på Radisson Royal i København.
Modul 3: Kommunikationsstrategi
På modulet får du overblik over kommunikationens begreber og metoder. Du lærer, hvordan den rigtige kommunikations- strategi sikrer et personligt som et fælles effektivt beredskab.
Modulet omfatter inspiration om global kommunikation, herunder engelsk som koncernsprog, kulturforståelse og globale kunderelationer.
Ca. 120 siders læsning med e-learning-case, online-opgave og online-tilbagemelding med evaluering. Valgfri kursusdag den 30.05.12, kl. 9.00-16.00 på Radisson Royal i København.
Modul 4: Kommunikation på tryk
Udnytter din virksomhed netsproget optimalt? Som deltager lærer du at skrive til dine læsere online. Modulet sætter fokus på, hvordan du arbejder bevidst med at udvikle netsproget, og du lærer hvilke regler, der gælder, bla. når du skriver vigtige tekster til skærmlæsning. Du får opdateret det gode sprog, så du undgår at spænde ben for dine læsere også i breve, artikler, mails eller pjecer. Efter modulet kan du forbedre og udvikle dele af din virksomheds kommunikation på website, intranet eller tryk.
- Struktur af stoffet
- Billedrigt sprog på forskellige niveauer
- Storytelling som en del af din præsentation
- Krop og stemme der støtter dit budskab
- Klart, præcist og enkelt budskab
- Argumentation og modargumentation
- Visuelle virkemidler der støtter budskabet
- Overbevis journalisten, kollegaen eller chefen
- mv.
Ca. 100 siders læsning med e-learning-case, online-opgave og online-tilbagemelding med evaluering. Valgfri kursusdag den 31.08.12, kl. 9.00-16.00 på Radisson Royal i København.
Modul 5: Effektiv kommunikation
Herunder
- De sociale processer.
- Aktiv lytning, kropssprog, interaktion og psykologi.
- Klarhed i planlægning og strategi.
- Motivationsledelse.
- Inspiration til forandringsledelse.
- Personalekommunikation.
- HRM, lederudvikling og synlighed.
- Målrettet mødestyring og feedback
- Klap-teorien
- Personvarianter
- Drejebogs-teorien
- Spejlings-teknikken
- Personlig kontrakt.
- Positiv psykologi
- mv.
Ca. 100 siders læsning med e-learning-case, online-opgave og online-tilbagemelding med evaluering. Valgfri kursusdag den 30.10.12, kl. 9.00-16.00 på Radisson Royal i København.
Modul 6: Personlig kommunikation
Bliv bedre til at håndtere, styre og påvirke din kommunikation
- Sprogbrug, effektivitets- og høflighedsstrategier.
- Mennesket som socialt flokdyr vi har brug for hinanden.
- Krop, stemme og gennemslagskraft.
- Opmærksomhed på egen sprogbrug.
- Følelser og behov i kommunikationen.
- Kommunikationsstil, selvværd og selvtillid.
- Angst og usikkerhed som forhindring og som drivkraft.
- Ligeværdighed i dialogen.
- Rettigheder og fastholdelse af dem.
- Læringsplan for udviklingspunkter i din kommunikation.
- Valg af sparringspartner/gruppe.
- Ramme for træningsgruppens arbejde.
- Mv.
Ca. 100 siders læsning med e-learning-case, online-opgave og online-tilbagemelding med evaluering. Valgfri kursusdag den 29.11.12, kl. 9.00-16.00 på Radisson Royal i København.
Læs mere om uddannelsen på vores www.probana.com
Læs mere her
tags: København, uddannelse, virksomhed, kemi, journalist, non-verbal kommunikation, motivation, sprog, psykologi, kommunikation, strategi, organisation, DNA, øl,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar