Nu er vinderne af den nordiske finale i den verdensomspændende markedsføringskonkurrence L Oréal Brandstorm på vej til den internationale finale i Paris, hvor de skal dyste mod teams fra 41 lande.
L Oréal Brandstorm er et innovativt og strategisk rekrutteringsværktøj til at spotte de bedste marketingtalenter, hvor business studerende i teams à 3 arbejder på at lancere et innovativt produkt. Det er et tilbud til unge talenter verden over om at prøve at være International Brand Manager i verdens førende kosmetikvirksomhed.
Tema for konkurrence 2012 er det ikoniske mærke The Body Shop. Deltagerne har arbejdet med udvikling og lancering af et nyt subbrand eller en produktserie i The Body Shop, der bevarer mærkets stærke værdier. Værdierne har kendetegnet mærket igennem 35 år: Imod dyreforsøg, Støtte til Fair Trade, For øget selvværd, forsvar af menneskerettigheder og beskyttelse af vores planet. De studerende har fået lejlighed til at samarbejde med reklamebureauet Konceptbureauet , der har bistået med råd og vejledning, samt med L Oréals marketing.
Christelle Pasquini, HR Director Nordic hos L Oréal siger: For L Oréal er Brandstorm en enestående mulighed for at se de unge talenter i arbejde . Og vi ved, L Oréal opfattes som en god marketingskole, så det er et perfect match . Og vi kan sagtens forestille os at ansætte nogle af deltagerne, ligesom det er sket i vid udstrækning verden over i de lande, hvor Brandstorm findes .
Marianne Gulløv, External Communications Manager The Body Shop Danmark siger: Vinderne af konkurrencen har først og fremmest lavet en rigtig skarp og præcis analyse af kosmetikmarkedet i deres land. Og så har de forstået at skabe nogle produkter, som virkelig afspejler The Body Shops stærke værdier. Og de har fundet en helt speciel niche på markedet med en kommunikation, der er lige i øjet. Hvis vi skulle lancere produkterne, er jeg sikker på, de ville blive en succes. Og vi håber, vores nordiske team vil klare sig rigtig godt i Paris i juni .
I Norden deltog 8 teams i finalen. Vinderne er et team fra Uppsala Universitet: Annie Lindmark, Anna Rydegran og Linnea Söderström. De vandt også prisen for bedste kommunikation af ideen og bedste brief til reklamebureauet, Konceptbureauet.
Vinderne kan se frem til nogle spændende dage i Paris, hvor de skal dyste mod teams fra 41 lande ved den internationale finale og møde topledelsen i The Body Shop og L Oréal. Og forhåbentlig løbe af med førstepræmien, som er en rejse til en værdi af 10 000 til en destination, de selv bestemmer.
Fra 28. maj kan du gå ind og stemme på det team, du synes skal have The People s Choice Award på Facebook.
Læs mere her
tags: markedsføring, Danmark, Facebook, storm, 2012, virksomhed, kommunikation, strategi, studerende, konkurrence, stemmer, værktøj,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar