mandag den 19. januar 2015

Efteruddannelse via e-learning

Når store forandringer ruller igennem organisationerne øges kravene til kommunikation, forståelse og effektiv ledelse. Forandringer såsom fusioner, nedskæringer, strukturændringer, omorganisering af arbejdet, nye krav til opgaveløsning og kvalitet osv.

I dette spændingsfelt har virksomheden Aktiv Kurser med stor succes præsenteret en række attraktive elearning uddannelser, der for alvor sætter nye standarder inden for kompetenceudvikling og som bistår virksomhederne øjeblikkelig med de store organisatoriske udfordringer.

Uddannelserne dækker samtlige falige discipliner inden for personaleområdet, forandringsledelse, coaching, mm. Områder som konfliktløsning, situationsbestemt ledelse, kommunikation, synlig ledelse, værdibaseret ledelse, projektledelse, intern markedsføring, mødeledelse, psykologi mv. er blandt emnerne, der behandles indgående. Og virksomheder, lige fra Politiets Efterretningstjeneste til Novo Nordisk, bekræfter at der er sund logik og øjeblikkelig, brugbar viden at hente i undervisningen.

Der er tale om åbne uddannelser på deltid og korte kurser, som deltagerne kan følge ved siden af deres job. Undervisningen er fleksibel og målrettet til de forskellige deltagere. Det anderledes, men også revolutionerende moment på uddannelserne er, at deltagerne skal forholde sig til konkret undervisningsmateriale via e–learning direkte på internettet, før de møder op til en kursusdag. E–learning platformene dækker den teoretiske og videnskabelige tilgangog viden inden for det givende læringsområde, og er inspireret af undervisningen på de videregående uddannelser.

E–learning via internettet giver en unik læringsplatform for professionelle erhvervsfolk, der til daglig har travlt og ikke har mulighed for at rive hele dage eller uger ud til efteruddannelse. Og kombinationen med kursusdage, der understøttes af undervisning via e–learning, har med kort varsel samlet hele eliten af ledere og personaleansvarlige fra både den private og offentlige sektor, dels pga. det stærkt stigende behov for ny viden , og dels fordi der på uddannelserne er frihed til lære og blive inspireret, når og hvor det passer ind i kalenderen.

Det har længe været umuligt for erhvervsfolk at få indsigt i de vigtige områder og den teori, der bla. formidles på Handelshøjskolerne. Metodikken på vores uddannelser faciliterer viden, indsigt og læring på deltagernes betingelser, og kombinerer den teoretiske tilgang med masser af eksempler og cases fra erhvervslivet. Mange af vores uddannelser er inspireret af undervisningen på cand.merc.–linierne, men også cand.psych og masteruddannelserne, hvorfra de fleste af uddannelsernes off– og online–undervisere har deres baggrund.

Der er bred enighed om, at et–dages eller tre–dages kurser ikke nytter i dag, hvis man for alvor skal lære en faglig discliplin inden for ledelse, personaleledelse eller psykologi. Hvis man vil netværke, inspireres og måske ud og få lidt godt at spise, så er det helt fint at deltage den slags korte kurser, korte internater, konferencer, osv.. Men er man bare en lille smule erfaren og ønsker man virkelig viden, indsigt og forståelse inden for en given ledelsesdisciplin, et ledesværktøj eller en arbejdsmetode, så er det mildest talt spild af tid med disse korte seancer. To budskaber og en vittighed er alt ofte, hvad deltagerne erindrer efter korte kursusforløb.

Der er en sund logik og godt incitament i, at man kombinerer traditionel undervisning med fjernundervisning eller konkret e–learning, når deltagerne skal forholde sig til ledelsesværktøjer og –metoder, der kræver omfattende indlæring. Dels, kan deltageren sætte sig grundig ind i det grundlæggende stof inden de møder op, og dels, kan deltageren bedre relatere og trække på dagligdags problemstillinger i forhold til undervisningen.

Hertil kommer de mange fordele mht. frihed til at lære, hvor og hvornår dette passer ind i kalenderen. Ofte giver vi vores deltagere en lille månedstid før en kursusdag eller en forelæsning til at forholde sig til ca. 50 til 100 siders spændende læsning i form af teori, øvelser og cases. Vi har haft censorer og repræsentanter fra Handelshøjskolen til at bedømme denne undervisningsform, og de har alle bifaldet deltagernes gode resultater over tid."
 

Læs mere her

tags: markedsføring, internet, Handelshøjskolen, uddannelse, virksomhed, Novo Nordisk, erhvervslivet, videnskab, kompetenceudvikling, personaleledelse, efteruddannelse, psykologi, kommunikation, organisation, ledelsesdisciplin, arbejdsmetode, kursusforløb, undervisning, fjernundervisning, ledelsesværktøjer, videregående uddannelse, undervisningsmateriale, offentlige sektor, værktøj, coach,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar