torsdag den 23. juni 2011

Unge talenter skal udvikle fremtidens Bang & Olufsen produkter

41 ambitiøse studerende fra seks forskellige europæiske lande skal konceptudvikle fremtidens Bang & Olufsen produkter til unge mennesker. Det sker på en international sommerskole, som Bang & Olufsen og Ingeniørhøjskolen i Århus i fællesskab arrangerer for fjerde år i træk. 41 design- og ingeniørstuderende er i år blevet udvalgt til at slippe deres talenter løs, når Bang & Olufsen og Ingeniørhøjskolen i Århus Olufsen arrangerer sommerskole under navnet Innovation Camp.

Igennem tre uger skal deltagerne i sommerskolen arbejde med innovationsprocesser, prototyper, teknologi og design med fokus på at udvikle nye koncepter til unge. De studerende, der deltager i sommerskolen, er blandt de bedste i Europa, og niveauet er meget højt. Sidste år indsendte Bang & Olufsen for første gang en patentansøgning på et Innovation Camp-projekt en fjernbetjening uden knapper.Pressrelease text

Forskningschef hos Bang & Olufsen, Søren Bech, forventer sig også i år meget af deltagerne:

- Vi har valgt de bedste af de bedste til at deltage i Innovation Camp her hos Bang & Olufsen. De studerende kan bidrage med en viden og nye måder at tænke på. Det er spændende for en innovationsdrevet virksomhed som Bang & Olufsen at få input fra de studerende til mulige, fremtidige projekter, og så er det oplagt at lade de unge studerende selv forsøge at udtænke et produktkoncept, som er direkte møntet på deres egen generation.

Rektor Ove Poulsen fra Ingeniørhøjskolen ser også mange fordele i virksomhedernes og uddannelsesinstitutionernes samarbejde, hvor de studerende får mulighed for at prøve kræfter med den virkelighed, der venter efter endt uddannelse:

- Vi har udviklet en sommerskolemodel, der stimulerer de studerendes evne til at opfinde nye kreative produkter på tværs af faggrænser og i samarbejde med industrien. De studerende bliver i tre uger en integreret del af Bang & Olufsens udviklingsmiljø, og det er ekstremt lærerigt for dem. Her bliver de udfordret til at lave koblinger mellem deres specifikke ingeniørviden og markedets behov. I år skal de udvikle nye koncepter til en forbrugerkultur og en målgruppe, de selv er en del af. Jeg tror, at vi kan forvente os nogle meget interessante resultater af Innovation Camp.

Innovation Camp bliver afviklet i Bang & Olufsens hovedkvarter i Struer fra mandag den 27. juni og tre uger frem. Deltagerne kommer fra universiteter i Polen, England, Portugal, Tjekkiet, Holland, Ingeniørhøjskolen i Århus samt fra Science Class på Struer Gymnasium. Camp?en finansieres af både Ingeniørhøjskolen i Århus, Bang & Olufsen samt af Oticon Fonden.

Innovation Camp 2011 slutter torsdag den 15. juli, hvor de studerende præsenterer deres produktkoncepter for et udvalg af chefer og ledere på Bang & Olufsen.

Pressen er velkommen til at besøge Innovation Camp 2011 hos Bang & Olufsen i Struer.
Åbningen foregår på Struer Museum den 27. juni fra kl. 8. Her vil der være mulighed for at møde deltagerne samt fotografere og filme. Derudover er der mulighed for at besøge lejren på Bang & Olufsen efter nærmere aftale afhængig af programmet for den pågældende dag.

Interesserede er allerede nu velkomne til at aftale et besøg.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:

Corporate Information, Lise Birkkjær Nielsen
Communications Consultant
Bang & Olufsen a/s
Peter Bangs Vej 15
7600 Struer
Tlf: +45 9684 5028

Kim Harell
Kommunikationschef

Ingeniørhøjskolen i Århus
Dalgas Avenue 2
8000 Århus C
Tlf: +45 8730 2633

Læs mere her

tags: England, Europa, Holland, euro, 2011, Polen, Århus, uddannelse, Struer, Bang & Olufsen, virksomhed, teknologi, kreativ, Gymnasium, studerende, uddannelsesinstitution, Forskning, Bang & Olufsens, innovation, Portugal, Tjekkiet, miljø, sommerskole, Ingeniørhøjskolen,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar