mandag den 27. august 2012

Jobsøgningen er aktiv trods sommerperioden

Sommeren er traditionelt en stille periode på jobmarkedet. Der bliver ikke søgt efter arbejdskraft i samme grad som i resten af året, og de jobsøgende er heller ikke ligeså aktive som normalt. Jobsøgningen er feriestillet, og det er en tendens, som alle jobportalerne kan nikke genkendende til.

I år har det været lidt anderledes hvor Jobzonen ikke har oplevet den samme dalende trafik, som branchen generelt plejer at opleve i juli måned. Tværtimod har Jobzonen oplevet en stigende trafik til portalen.

Antallet af annoncevisninger er stærkt stigende

Jobzonen har erfaret at i perioden juni til juli er annoncevisningerne steget med 38%. Der er intet der tyder på, at denne tendens ikke fortsætter henover efteråret. Stigningen i annoncevisninger kan have flere forklaringer. Dels har de jobsøgendes adfærd muligvis ændret sig lidt ift. de sidste par år, og dels arbejder Jobzonen hele tiden intenst på at forbedre brugernes muligheder for at finde jobannoncer. Jobzonen har for nylig ændret søgesiden og den bagvedliggende søgemaskine, og det har været medvirkende til at antallet af annoncevisninger er steget. Udover de rent tekniske optimeringer, har teksterne i jobannoncerne gennemgået en visuel opstramning. Den tekst, den jobsøgende ser i et søgeresultat, er blevet længere og pænere sat op, og det betyder at flere vælger at klikke på selve annoncen.

Nyt design på matchannoncer

Jobzonen har lanceret et nyt design på matchannoncerne for at sikre at annoncen får endnu flere visninger. Teaserteksten er et vigtigt værktøj i en jobannonce. Det er den, der fanger den jobsøgendes interesse blandt mange søgeresultater og leder vedkommende ind på selve jobopslaget. Hvor der før var en begrænsning på 250 tegn i teaserteksten, har man nu 1000 tegn til rådighed. Derudover har man nu mulighed for at sætte relevante nøgleord ind i teaserteksten. Matchannoncen vises altid øverst i søgeresultatet, og bliver godt eksponeret i jobagenten, som sendes direkte ud til de jobsøgende. Kombinationen af en rigtig god teasertekst og en bedre søgemaskine gør at de rigtige kandidater finder frem til den pågældende jobannonce.


Læs mere her

tags: portal, arbejdsliv, jobannonce, jobmarked, jobportal, jobsøgende, Jobsøgning, arbejdskraft, søgemaskine, værktøj,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar