Vender udviklingen Over sommeren havde HK's A-kasse medlemsfremgang.
Over sommeren har HK's a-kasse for første gang i flere år haft en reel medlemsfremgang. I alt blev bruttostigningen på 215 nye medlemmer. Udviklingen i medlemstallet er især positiv fordi, HK ligesom andre LO A-kasser i flere år har mistet medlemmer. I løbet af årets første seks måneder har a-kassen dog samlet set sagt farvel til 4.638 medlemmer, hvilket samlet set er langt mindre end forventet. Og i juli måned vendte kurven for alvor, hvor HK's a-kasse kunne registrere flere indmeldelser end udmeldelser.
Kontorchef i HK's A-kasse, Dennis Rasmussen mener at grunden til fremgangen skyldes flere ting.
- Finanskrisen betyder selvfølgelig at mange igen vælger at melde sig ind i en a-kasse. Det gælder dem, som har været ude i nogle år, men vi ser også flere helt unge medlemmer, end vi har gjort i mange år. Ledighed er ganske enkelt blevet et emne man må forholde sig til, og langt flere vælger fornuftigt nok a-kassen til, fortæller han.
Medlemsfremgangen skyldes også andre ting:
- Vi vinder flere medlemmer fra andre a-kasser, der enten ikke kan holde prisen eller har utrolig lang sagsbehandlingstid. Som en erfaren a-kasse har vi ikke det problem. Vi har de senere år kunnet sænke prisen, fortæller Dennis Rasmussen.
- Endelig har vi i det seneste halvår gjort meget ud af vores markedsføring og kommunikation. Det har også haft en effekt.
En del tror stadig, at de kan få dagpenge fra første ledige dag, bare de har meldt sig ind i a-kassen. Reglerne er klare: Med mindre man er nyuddannet skal man have været medlem et år for at få dagpenge, og desuden skal man inden for de sidste tre år have haft mindst et års fuldtidsarbejde.
- Så til de mange der stadig vælger at se tiden an, er rådet, at de skal melde sig ind i en a-kasse med det samme. Det duer ikke at melde sig ind når man er fyret. Er man meldt ind i ordentlig tid, er man sikret dagpenge og det er altid en sikkerhed - krise eller ej, slutter Dennis Rasmussen, der glæder sig over den positive medlemsudvikling i juli.
Læs mere her
tags: markedsføring, HK, Finanskrise, LO, penge, A-kasse, kommunikation, a-kasser,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar