tirsdag den 23. december 2014

Chefsekretærer kan udvikle deres HR-kompetencer

Fra chefsekretær til HR–ansvarlig:

I mange private og offentlige virksomheder har chefsekretærens rolle inden for Human Ressource Management fået en mere og mere afgørende betydning for udvikling og vækst i virksomheden. Med den rigtige viden og indsigt i de faglige discipliner inden for personaleledelse kan chefsekretæren varetage, etablere og udbygge personalemæssige arbejdsopgaver i virksomheden ofte endnu bedre end nogen anden i virksomheden, da chefsekretærer ofte på forhånd har indgående kendskab til virksomheden og medarbejdernes samarbejdsforhold. At videreuddanne sig til Human Ressource Sekretær er således til fordel for både virksomheden som helhed og for arbejdsmiljøet.

Derfor har Aktiv Kurser / Probana Management udviklet en Human Ressource Sekretær uddannelse, HRS, hvis formål er at styrke og udvikle chefsekretærens HR–kompetencer vha. både teoretisk og praktisk indsigt i moderne personale–lederstil. Foruden at belyse de områder, hvor personaleansvar med fordel kan decentraliseres, hjælper HRS–uddannelsen deltagerne med at definere og udvikle de roller, de har i virksomhedens forskellige organisatoriske sammenhænge. Undervejs i uddannelsen lærer deltagerne, hvorledes nye strømninger, trends og ledelsesmetoder påvirker organisationen, men først og fremmest får deltagerne indgående praktisk viden om mere grundlæggende personale–ledelsesstile.

Uddannelsens målgruppe er chefsekretærer, direktionssekretærer, sekretariatsledere, fuldmægtige, sagsbehandlere eller koordinatorer i stabs– funktioner, samt andre der er nye i en HR–funktion eller på vej mod en karriere inden for HRM.

Ligesom de andre uddannelser hos Aktiv Kurser / Probana Management er HRS–uddannelsen grundlæggende bygget op omkring e–learning kombineret med kursusdage, som finder sted på Hotel Scandic i København under ledelse af bl.a. advokater, erhvervskonsulenter og kommunikationschefer. Undervisningen foregår således på et højt kvalificeret niveau, som giver deltagerne viden, inspiration og effektive metoder til at omsætte ledelsesmæssige teorier til praksis.

Ved at udbyde HRS–uddannelsen som e–learning giver Aktiv Kurser / Probana Management deltagerne mulighed for selv at administrere, hvornår de ønsker at læse. Kombineret med frivillige kursusdage får deltagerne derudover mulighed på forhånd at sætte sig ind i det grundlæggende pensum indenfor HRS–uddannelsens læringsområder, før det gennemgås og diskuteres i fællesskab med undervisere og medstuderende på kursusdagene. Således sikres deltagerne det optimale udbytte af undervisningen, både i forhold til e–learning–modulerne og på kursusdagene.

HRS–uddannelsen er delt op i tre undervisningsmoduler med tilhørende kursusdage:

Modul 1: Erhvervspsykologi og Kommunikation
At forstå virksomhedens organisatoriske arkitektur og processer er afgørende for, hvorledes man gennemfører organisationsforandringer. Udover at give deltagerne indsigt i, hvordan de overordnede processer fungerer inden for HRM, gennemgår dette modul derfor teorier og metoder inden for organisationsudvikling, herunder organisationsteori, virksomhedskultur, forandringsprocesser, værdier, normer, mv.

Modul 2: Organisationsstruktur og Processer
I dette modul får deltagerne indsigt i forskellige organisationsstrukturer, kulturer og arbejdsformer (bl.a. netværksteams) som nutidens organisationer benytter sig af. Teorierne kan benyttes til at åbne for nye synsvinkler, hvorfra deltagerne kan iagttage og forstå organisationer og HR–opgaver.

Modul 3: Personaleadministration
Formålet med dette modul er at give deltagerne en kortfattet, let forsimplet introduktion til lovgivningen på og omkring det danske arbejdsmarked. De vigtigste love vil blive gennemgået og hovedpunkterne trukket frem så spørgsmål om fx ret til ferie, løn under sygdom, barselsorlov og ligestilling kan blive behandlet på en grundig men samtidig overskuelig måde.

Undervisningen starter 2. august 2004, og varer I tre måneder. Tidsforbruget er ca. 15 timer om måneden samt kursusdage typisk hver fjerde uge. Hvert modul afsluttes med en prøve, mens selve uddannelsen afsluttes med en afgørende eksamen alle i form af case–analyse og multiple–choice. Derudover vil deltagerne få rig mulighed for online sparring med medstuderende, samt personlig feedback fra Aktiv Kurser / Probana Managements HRM– konsulenter.

Deltagerprisen er kr. 14.800,– inklusiv kursusdage med forplejning, e–learning, eksamen og omfattende undervisningsmateriale. Prisen er ex. moms.
 

Læs mere her

tags: København, uddannelse, lovgivning, virksomhed, moms, arbejdsmiljø, personaleledelse, Probana, Management, ledelsesstil, psykologi, kommunikation, organisation, undervisning, arbejdsmarked, studerende, undervisningsmateriale, miljø, sygdom,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar