onsdag den 29. april 2015

Danskerne glæder sig til dagens udfordringer på jobbet

Sammenlignet er der ikke megen italiensk arbejdsglæde.

35 % af danskerne, der har deltaget i undersøgelsen, glæder sig til at møde på deres arbejdsplads hver dag. Kun 18 % arbejder på grund af pengene, mens 47 % føler arbejdsglæde og nævner, at der er "gode" og "dårlige" dage.

Vores norske kollegaer er uden tvivl de mest optimistiske og udviser den største arbejdsglæde med 42 %, der ser frem til dagens udfordringer på jobbet og kun 16 %, der arbejder på grund af pengene.

I modsætning til den skandinaviske arbejdsglæde kunne det tyde på, at italienerne trænger til en faglig opmuntring, da kun 19 % ser frem til at møde på arbejdet hver dag. Alligevel hævder cirka halvdelen (49 %), at der er "gode" og "dårlige" dage, mens 32 % arbejder for pengenes skyld.

Ud over italienernes lave arbejdsglæde, kunne tyskerne og belgierne også nyde godt af en faglig opmuntring, i det kun 24 % af belgierne ser frem til at møde på arbejde, 50 % hævder, at der er "gode" og "dårlige" dage og 26 % af dem arbejder kun på grund af pengene. 27 % af tyskerne ser frem til at komme på arbejde, 25 % arbejder kun for pengenes skyld, mens cirka halvdelen (48 %) nævner de "gode" og "dårlige" dage.

Resultaterne stammer fra en ny undersøgelse gennemført via StepStone’s karrieresites og dækker svar fra 9.697 jobsøgere i Tyskland, Danmark, Norge, Sverige, Italien, Belgien, Holland og Frankrig.

Besøg StepStone for at se europæiske resultater.
http://www.stepstone.de/ueberuns/default.cfm link=happyjob

Om StepStone
StepStone blev grundlagt i Norge i 1996 og er en af pionererne inden for online rekruttering i Europa. I dag er StepStone Europas førende leverandør af online rekrutteringsløsninger og services. StepStone’s karrieresites dækker 13 europæiske lande og tilbyder på hurtig og effektiv vis arbejdsgiverne adgang til kandidater af høj kvalitet. The Network, som StepStone er medlem af, dækker mere end 30 lande og hjælper mange virksomheder med at rekruttere medarbejdere fra hele verden. StepStone’s rekrutteringsløsninger gør det muligt for virksomhedens kunder at anvende deres egne hjemmesider målrettet til både interne og eksterne kandidater. Tusindvis af virksomheder anvender StepStone’s serviceydelser i deres rekruttering af kvalificerede medarbejdere over hele Europa, herunder virksomheder som Carlsberg, Novo Nordisk, IKEA, Coca–Cola, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Toyota Motor Europe, Bertelsmann, Siemens, Manpower, og KPMG.
 

Læs mere her

tags: Danmark, euro, Siemens, KPMG, Sverige, Norge, Tyskland, Italien, Europa, Carlsberg, Holland, Frankrig, Belgien, virksomhed, Novo Nordisk, penge, Toyota, skandinavisk, StepStone, IKEA, Deutsche Bank, Motor, Europe, Bertelsmann, Manpower, arbejdsgiver, jobsøger, Chrysler,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar