Det er utroligt vigtigt, at komme af sted på et lederkursus eller en uddannelse, når man er blevet udnævnt som leder. Som ny leder har man brug for at gøre sig klart, hvad rollen som leder går ud på.
Hvilke personlige styrker og udfordringer vil påvirke ens adfærd Hvordan er ens mellemmenneskelige modenhed, når man nu skal være personaleleder Hvordan er ens personlige gennemslagskraft og hvordan kan man evt. forbedre den
På denne baggrund har uddannelsesvirksomheden Aktiv Kurser / Probana i samarbejde med en perlerække af landets dygtigste undervisere inden for ledelse lanceret en ny, attraktiv lederuddannelse for nyudnævnte ledere, NLU.
NLU–uddannelsen er baseret på et tremåneders studieforløb, som deltagerne kan følge ved siden af deres daglige beskæftigelse, henholdvis via e–learning og kursusdage. Som leder skal man være bevidst om sine egne ressourcer, og om hvordan man får det bedste frem i sine kolleger og medarbejdere. På den måde bliver man i stand til at lede andre og skabe motivation. Og uddannelsen sætter bla. fokus på deltagerens potentiale som leder. Herunder personlig gennemslagskraft, selvværd, motivation, proaktivitet, mv.. Uddannelsen bygger på de centrale områder læringsområder inden for ledelse, filosofi, psykologi og kommunikation og forbereder deltageren til de udfordringer og det ansvar, der ligger i lederrollen, og styrker deltagerens faglige og personlige kompetencer.
Korte kurser nytter ikke! Det står de fleste klart, at det ikke er nok at deltage på korte kursusforløb, hvis hele jobskuden skal vendes! Skal der være tale om reel opkvalificering og kompetenceløft, der skal føre til udvikling i karrieren, et jobskifte eller forbedringer i virksomheden, så skal der et veltilrettelagt uddannelses– eller kursusforløb til! Det nytter ikke at tro, at man kan møde op på etdags kursus og lære en ny faglig ledelsesdisciplin at kende!
Præcis som de videregående uddannelser var en væsentlig årsagen til, at man fik sit første job, så åbner Aktiv Kursers lederuddannelse netop nye døre og karrieremuligheder ved at gøre noget ud af uddannelserne. Og realaterer disse til deltagernes daglige arbejdsopgaver og arbejdsmiljø.
I forhold til den løbende kompetenceudvikling og opkvalificering i virksomheden og af den enkelte medarbejder er effekten på korte kursusforløb simpelthen minimal! Tre budskaber og en vittighed er hvad mere end 80 % af deltagerne på etdagskurser husker tre uger efter. De korte korte kurser kan måske give et behageligt afbræk i hverdagen, men i forhold til indlæring, kompetenceudvikling og opkvalificering, så er det oftest at kaste penge lige ud af vinduet! Der skal sættes fokus på den enkeltes udgangspunkt før, under og efter indlæringen... Der skal foregå en vis evaluering af den studerendes resultater. Også selvom der er tale om ledere på et vis niveau. Og det er præcis dette, man får på Aktiv Kurser. Virksomheden har sat sit præg på udviklingen inden for lederuddannelse og udvikling siden midten af 80erne og er i dag suverænt landets største udbyder af lederuddannelser online.
Det er muligt at lave et karriereskifte eller et karrierespring ved at videreuddanne sig hos Aktiv Kurser, fordi vi sætter fokus på indlæring, fortæller virksomheden. Vi har mere end 500 studerende i døgnet på vores online elæringsplatforme, hvor der flittigt formidles viden, inspiration og læring inden for samtlige områder inden for ledelse, psykolog og personaleledelse, HRM.
Det handler bla. om, at møde deltageren på dennes niveau. Det nytter ikke at tro, at professionelle erhvervsfolk ønsker at sidde på skolebænken, ligesom på Handelshøjskolen, olign.. Der skal både service og professionalisme til, fortæller Aktiv Kurser / Probana. Det kræver et professionelt undervisningsmiljø, der harmonerer med de omgivelser, som erhvervsfolk er vant til. Det andet dur simpelthen ikke! Derfor har Aktiv Kurser / Probana sidste år indledt omfattende samarbejde med Radisson SAS Hotellerne, hvor samtlige af lederuddannelsernes kursusdage afholdes. Her sikres deltagerne de optimale rammer for læring, og samtidig kan deltagerne trække på både sekretærservice, internet og andre services, der gør det muligt at bevare kontakten med kollegerne og virksomheden, imens man er væk.
Læs mere om Aktiv Kurser og den nye lederuddannelse, NLU direkte på www.mellemleder.com
Læs mere her
tags: internet, Handelshøjskolen, uddannelse, SAS, virksomhed, penge, lederkursus, opkvalificering, kompetenceløft, arbejdsmiljø, kompetenceudvikling, personaleledelse, Probana, psykologi, kommunikation, ledelsesdisciplin, kursusforløb, undervisning, studerende, motivation, videregående uddannelse, karriereskift, beskæftigelse, miljø,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar