»Vi skal alle være glædespredere, ikke møgspredere«
http://karriere.jobfinder.dk/artikel/vi-skal-alle-vaere-glaedesspredere-ikke-moegspredere-2214 I stedet for at fortabe os i smålig misundelse over andres succes på kontoret, skal vi blive bedre til at glæde os på kollegernes vegne. Alle i organisationen har et ansvar for at øve sig i at rose og anerkende, lyder det fra medforfatteren til en ny bog om 'medglæde'. Jobfinder
Læs mere her
Dilemma: Skal jeg fortsætte som specialist eller vælge ledervejen?
http://karriere.jobfinder.dk/artikel/dilemma-skal-jeg-fortsaette-som-specialist-eller-vaelge-ledervejen-2259 Ingeniørforeningens karriererådgivere hjælper medlemmer, der er i tvivl om, hvordan de skal håndterer alle former for udfordringer i deres karriereliv. Karrierekonsulent Kenneth Carstensen giver her gode råd om et af de helt klassiske ingeniørdilemmaer. Jobfinder
Læs mere her
10 vigtige lederegenskaber ifølge Waldemar Schmidt
1) Passion for mennesker: »Hvis ikke man er komfortabel med at arbejde sammen med andre, bliver man nok aldrig en god leder.«2) Teamplayer: »Man skal kunne samarbejde med sine medarbejdere. Nogle kan bedst lide at spille fodbold, andre kan bedst lide at spille tennis.«3) Emotional intelligence: »Man skal kunne håndtere andre menneskers følelser have »emotional intelligence« og den skal være højere end ens almindelige IQ.«Foto: Søren Bidstrup
Læs mere her
»Man lærer på jobbet«
Tidligere administrerende direktør i ISS Waldemar Schmidt mener ikke, at man kan læse sig til lederegenskaber. Det er noget, man udvikler på jobbet.Foto:
Læs mere her
Lederuddannelse kan ikke stå alene
Lederuddannelser er populære, og mange unge har et lederjob på ønskelisten. Det ser man blandt andet på CBS. Eksperter vurderer, at en kombination af uddannelse og praktisk erfaring er det optimale.Foto: Torben Christensen
Læs mere her
10 vigtige lederegenskaber ifølge Valdemar Schmidt
1) Passion for mennesker: »Hvis ikke man er komfortabel med at arbejde sammen med andre, bliver man nok aldrig en god leder.«2) Teamplayer: »Man skal kunne samarbejde med sine medarbejdere. Nogle kan bedst lide at spille fodbold, andre kan bedst lide at spille tennis.«3) Emotional intelligence: »Man skal kunne håndtere andre menneskers følelser have »emotional intelligence« og den skal være højere end ens almindelige IQ.«Foto: Søren Bidstrup
Læs mere her
Ingen kommentarer:
Send en kommentar