Mange sekretærer fungerer som uformelle sparringspartnere for deres chefer. Derfor efterspørger sekretærer også i stigende grad viden og værktøjer, som kan styrke deres rolle som sparringspartnere. Især i forhold til HR arbejdet er det afgørende at sekretæren er klædt ordentlig på.
Probana Management udbyder derfor i samarbejde med førende undervisere fra Handelshøjskolen i København: HR Sekretær Uddannelsen (HRS).
På denne uddannelse præsenteres over tre moduler en række eksempler på, hvorledes chefsekretæren med den rigtige viden og grundig indsigt i de faglige discipliner inden for personaleledelse bedre end nogen anden kan varetage, etablere og udbygge personalemæssige arbejdsopgaver i virksomheden.
En tidligere deltager fra Nykredit Mægler udtaler om uddannelsen: "Uddannelsen er bygget op på en god måde og med læseplanen som støtte, synes jeg, det har fungeret rigtig fint. Tak for hurtig respons og gode casebesvarelser."
Uddannelsens formål er at styrke chefsekretærens HR kompetencer til virksomhedens og deltagerens egen fordel. At belyse de områder, hvor personaleansvar med fordel kan decentraliseres samt at definere og udvikle de roller, som deltageren har i virksomhedens forskellige organisatoriske sammenhænge.
HRS Uddannelsen er baseret på e læring, og kombineres med kursusdage efter hvert gennemført modul samt en afsluttende eksamen. Efter hvert gennemført modul skal deltagerne desuden aflevere en case, hvortil de modtager personlige kommentarer og karakterer.
HRS kan nu følges i Århus, med opstart i august, oktober og januar. Kursusdagene afholdes i samarbejde med Radisson SAS Scandinavia. Pt. enkelte ledige pladser.
De kan læse mere om uddannelsen på http://www.probana.com/hrs.asp
Læs mere her
tags: København, Århus, Handelshøjskolen, uddannelse, SAS, Nykredit, virksomhed, personaleledelse, Probana, Management, værktøj,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar